حجازی: استقلال با دو گل برنده دربی است  / استقلال می باخت جرات نداشتیم حرف بزنیم!

دربی با وجود آن که اعلام شد در شرایط آلودگی هوا و شیوع کرونا لغو شود، امروز بازی استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دربی امروز برگزار می شود. این بازی نه تنها برای هواداران بلکه برای بازیکنان و مربیان قدیمی و خانواده هایشان هم پر از استرس است به واسطه تعصبی که روی تیم هایشان دارند. آتوسا حجازی، فوتبالیست و دختر ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره تماشای دربی در زمان حیات ناصرخان حجازی تاکید کرد: اکثرا دوستان من و آتیلا، و مادر و پدرم، گاهی اقوام برای دیدن دربی به خانه ما می آمدند. از حال و هوا هم نپرسیدید که حال و هوایی برایمان نمی ماند آنقدر که استرس داشتیم.

استقلال می باخت جرات نداشتیم حرف بزنیم

وی با اشاره به این که اگر استقلال بازی را نمی برد جرات نداشتیم نظر بدهیم، افزود: چند روز که می گذشت مثلا سه، چهار روز حال و هوای پدر بهتر می شد و می توانستیم صحبت کنیم وگرنه همان روز امکان نداشت بتوانیم درباره بازی صحبت کنیم. استقلال برده بود که توضیحی نبود اما اگر باخته بود شرایطی که توضیح دادم را داشتیم.

فوتبال زنان پیشرفت کرده و لژیونر داریم

آتوسا حجازی که جزو اولین نسل تیم ملی فوتسال زنان پس از انقلاب بود در پاسخ به این سوال که چرا فوتبال زنان مورد بی مهری قرار می گیرد؟ گفت: باید این سوال را از مسئولان پرسید. الان که شرایط خیلی خوب شده است. زمان ما زمین نداشتیم و با علاقه بسیاری که داشتیم همیشه آواره بودیم و فقط یک زمین باشگاه حجاب بود که از آن استفاده می کردیم. نه مسافرتی بود، نه کشور خارجی و مسابقه آنچنانی. فوتبال زنان پیشرفت کرده و حالا حتی لژیونر هم داریم و بازی های ملی و برون مرزی دارند ولی ما این ها را به چشم ندیدیم. این پیشرفتی در فوتبال بانوان است و می تواند بهتر از این نیز باشد. واقعا زنان فوتبالیست یا فوتسالیست ایران بی نظیر هستند. شاید در کشورمان این زنان دیده نشوند اما واقعا بی نظیر هستند. فوتسال ایران که اول شد نشان می دهد که زنان مان توانایی خاصی دارند.

زنان باید به تدریج وارد استادیوم شوند

دختر مرحوم ناصر حجازی در پاسخ به این سوال که اگر زنان به استادیوم می رفتند هیجان فضا بیشتر می شد یا کمتر؟ تاکید کرد: به نظر من بازی ها قشنگ تر می شد. من دوست داشتم بازی های پدر و همسرم را ببینم. آرزویم بود که این بازی ها را از نزدیک ببینم. خانواده و همسر فوتبالیست ها هم الان دوست دارند که بازی شان را از جایگاه تماشاگران ببینند. این چیز بدی نیست ولی باید یکسری اصول رعایت شود. اگر خانم ها به استادیوم بروند آقایان رعایت می کنند. شاید ورود بانوان فضای استادیوم را قانونمندتر و بهتر کند. بانوان باید کم کم وارد استادیوم شوند و از کم به تعداد زیادی برسند.

جای خالی بچه های سرطانی در بازی استقلال با پرسپولیس

تیم استقلال به یاد بچه های سرطانی عروسک هایی را روی صندلی های تماشاگران نشاندند. آتوسا حجازی در واکنش به این اقدام اظهار کرد: این کار استقلال قشنگ است اما می توانستند اقدامات بهتری انجام دهند. درست است که می گویند تماشاچی نیست اما هستند عده ای که روی صندلی ها بنشینند. می توانستند بچه های سرطانی که به فوتبال علاقمند هستند را به استادیوم می بردند تا با فاصله 5 صندلی بنشینند و بازی را تماشا کنند. چرا عروسک؟ خود بچه ها را می بردند.

احساس می کنم قاعدی برای استقلال گل می زند

وی نتیجه بازی را پیش بینی کرده و گفت: من که می گویم استقلال می برد. یا دو- یک یا یک – صفر. احساس می کنم قاعدی در این بازی گل می زند. نمی دانم دیاباته را به بازی می آورد یا مطهری را اما اگر مطهری بیاید هم گل می زند.

برای بازی استقلال و پرسپولیس کُری نمی خوانم

دختر ناصر حجازی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهی برای یک پرسپولیسی کُری بخوانید چه می گویید؟ تاکید کرد: من هیچ کُری نمی خوانم. بعد از بازی باید کُری بخوانیم. قبل از بازی که کسی کُری نمی خواند.

آرزو می کنم همه فوتبالیست ها سلامت باشند

آتوسا حجازی در پایان گفت: امیدوارم استقلال امروز با همین نتیجه ای که من گفتم ببرد. قبل از آن آرزو می کنم که همه بازیکنان استقلال و پرسپولیس صحیح و سالم از زمین بیایند بیرون. چون این مهم تر از هر نتیجه ای است. آرزوی سلامتی برای همه مردم دارم و امیدوارم کرونا دست از سر همه مردم جهان بردارد. همه از دست کرونا عاصی شده اند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟