آشتیانی: پرسپولیس گل بخور نیست / استقلال 2 گل می خورد!

دربی به خواسته سازمان کیفیت هوا نیز به تعویق نیفتاد و امروز دو تیم پرسپولیس و استقلال به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پیشکسوتان بسیاری در دربی های مختلف یا برای پرسپولیس و استقلال بازی کردند یا روی نیمکت مربیگری آن نشسته اند اما در برگزاری این دربی کنار ما نیستند. یکی از پیشکسوتان پرسپولیس مرحوم ابراهیم آشتیانی است. او سال 1354 دستیار بیوک وطنخواه مربی پرسپولیس بود و این تیم را به قهرمانی رساندند. اردلان آشتیانی، پسر مرحوم ابراهیم آشتیانی درباره شهرآورد امروز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و حساسیت و تعصبی که داشتیم بازی را دنبال می کردم.

از ته دل آرزو می کنم پرسپولیس بازی را ببرد

وی افزود: پدرم حرص می خورد که خدای نکرده پرسپولیس گل نخورد. بیشتر مواقع با پیشکسوتان پرسپولیس دور هم جمع می شدند تا بازی پرسپولیس را تماشا کنند. من هم با آنها می رفتم. بیشتر مواقع استرس و تعصبی که پدرم داشت، به چشمم می آمد. اگر بخواهم عین حقیقت را بگویم آنها بنیانگذاران پرسپولیس بودند. برای همین از ته دل آرزو می کنم پرسپولیس بازی را ببرد.

عبدی و امیری برای پرسپولیس می زنند

اردلان آشتیانی در پاسخ به این سوال که نتیجه بازی را چطور پیش بینی می کنید؟ گفت: پرسپولیس که پل بخور نیست. فکر می کنم انشالله یک یا دو – صفر بازی را ببریم و مهدی عبدی و وحید امیری گل می زنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر خانم ها به استادیوم بیایند هیجان بازی بیشتر می شود یا کاهش می یابد؟ تاکید کرد: فکر می کنم اگر کرونا کنترل شود، حضور زنان شرایط را بهتر می کند. حق بانوان است که به استادیوم بیایند. در تمام دنیا بانوان به استادیوم می روند و تنها کشوری که بانوان را به استادیوم راه نمی دهد ایران است.

علت لزوم برگزاری بازی پرسپولیس و استقلال

پسر مرحوم ابراهیم آشتیانی در پاسخ به این سوال که فکر می کنند دربی چقدر می تواند در نشاط اجتماعی اثرگذار باشد؟ گفت: هیجانات دربی واقعا برای جوانان لازم است. این که چنین بازی که همه روی آن تعصب دارند نیاز جامعه است. اتفاقا انرژی جوانان تخلیه می شود.

اردلان آشتیانی در پایان به این سوال که اگر قرار باشد برای یک استقلالی کُری بخوانید، چه می گویید؟ گفت: شش تایی ها. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟