بقایای یک کرگدن یخ زده چند هزار ساله مربوط به عصریخبندان کشف شد +تصاویر

به گزارش رکنا، به نظر می‌رسد این کرگدن پشمالو که احتمالا سن کمی دارد، در حدود 20 تا 50 هزار سال قبل در آن منطقه زندگی می‌کرده و احتمالا در اثر غرق شدن در رودخانه جان خود را از دست داده است. با گذشت این همه سال، روی بدن کرگدن جوان، موهای قهوه‌ای کوتاه و ضخیمی دیده می‌شود. محققان در کنار کرگدن یخ‌زده، یک شاخ هم پیدا کرده‌اند.

این کرگدن توسط «الکسی ساووین» از اهلی آن منطقه در امتداد رودخانه «تیراختیاخ» در شمال شرق روسیه پیدا شده است. در سال 2014 نیز در همین منطقه بچه کرگدن دیگری کشف شد.

دکتر «والری پلوتنیکف» از آکادمی علوم روسیه در این باره می‌گوید:«کرگدن جوان در حدود سه تا چهار سال داشته است و هنگام مرگ، در کنار مادرش زندگی نمی‌کرده است. جنسیت این حیوان هنوز مشخص نشده است و با بررسی‌های دقیق‌تر نیز می‌توانیم متوجه شویم این حیوان دقیقا چند سال قبل در آن منطقه زندگی می‌کرده است.»

با گرمتر شدن دمای زمین و قطب شمال، به نظر می‌رسد موجودات بیشتری از عصر یخبندان کشف شود. در اوایل سال جاری، مدفوع ماموت پشمالوی دیگری در منطقه سیبری روسیه کشف شد. محققان می‌گویند با بررسی فضولات موجود می‌توانند در مورد غذایی که ماموت مصرف کرده، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

طی چند سال گذشته، شاهد کشف آثار و بقایای جانوران دیگری از عصر یخبندان بوده‌ایم. محققان بر این باورند که تا سال 2050 جانوران بیشتری در این منطقه کشف خواهد شد. باید ببینیم تاثیر تغییرات آب و هوایی زمین چه کشفیات جدیدی را در این منطقه به دنبال خواهد داشت.

کدخبر: 646614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟