خداکرمی : وزیر نیرو بخاطر خاموشی بزرگراه‌های تهران به شورای شهر فراخوانده می شود!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چراغ بزرگراه ها در تهران پس از ساعت 21 و با شروع محدودیت ها خاموش می شود و به گفته جدی ثانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران، بعد از خاموشی چراغ ها در معابر با وجود کاهش تردد تصادفات افزایش یافته است.

سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور پایتخت نیز از مخالفت پلیس از خاموشی های شبانه تهران خبر داد و پلیس برای حل تاریکی های شبانه نامه نگاری های کرده است.

این شهر فضاهای بی دفاع بسیاری دارد که مدیریت شهری سالیان سال است دنبال روشنایی این فضاها هستند. ناهید خداکرمی، کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: مدیریت شهری هیچ نقشی در تصمیم خاموشی های شب در تهران ندارد. اما به دلیل افزایش تصادف و تردد شبانه شهروندان برای ما مهم است. شهر باید از روشنایی کافی برخوردار باشد.

در تاریکی امنیت شهر به خطر می افتد

وی افزود: یک وزارتخانه نمی تواند به تنهایی چنین تصمیم مهمی را برای پایتخت کشور بگیرد. قطعا باید با نیروی انتظامی، مدیریت شهری و ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگی های لازم را انجام داده باشد. شهرداری معترض به این تاریکی هاست. نبود نور کافی در معابر باعث افزایش خفت گیری، کیف قاپی، تصادف و کاهش امنیت زنان در شهر به وجود می آید.

کمیته سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا از پنل های خورشیدی استفاده نمی شود؟ گفت: شهرداری تلاش می کند که از انرژی های خورشیدی استفاده کند. پنل های خورشیدی وابسته به ارز هستند. مدیریت شهری همواره دنبال بهسازی محیط زیست و استفاده از انرژی های سبز بوده است. همه مسئولانی که در تولید انرژی نقش دارند باید نگاهشان به آفتاب عالم تاب کشورمان باشد و از آن بهره برداری کنند. بسیاری از کشورها حسرت این آفتاب را دارند.

نورپردازی تهران در عید 1400

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که برای شب تاریکی های شهر تهران تذکر خواهیم داد، تاکید کرد: همه تلاش شورای شهر این بوده که نقاط ناایمن و بی پناه را کاهش دهد. خوشبختانه این اتفاق رخ داده است. در طرح "تهران 1400" نورپردازی را به ساختمان ها، واحدهای تجاری و... خواهیم کشاند. نورپردازی و زیباسازی با لامپ های کم مصرف می توانیم شهروندان را در روشن سازی شهر تهران سهیم کنیم. سال 1400 مصادف با میلاد حضرت مهدی (عج) شده و ما ایرانی ها همیشه این سالروز را جشن می گیریم. به همین مناسبت نورپردازی تهران را از چهارشنبه سوری شروع کرده و تا آخر نوروز ادامه می دهیم. قرار است شهروندان نورپردازی را جزو زیباسازی محل کار و خانه خود قرار دهند و در مناطق کمتر برخوردار شهرداری این نورپردازی را به عهده بگیرد.

ناهید خداکرمی در پایان به تاریکی شب های تهران اشاره مجدد نموده و گفت: اگر تاریکی های شب در تهران ادامه پیدا کند، از وزیر نیرو می خواهیم که به شورای شهر تهران بیاید و در مورد آن توضیح دهد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟