خبر تازه سخنگوی وزارت بهداشت درباره خرید واکسن خارجی کرونا

به گزارش رکنا، دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت پس از برگزاری نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به طور جدی در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا هستند که امیدواریم با کمک آنها و پیدا کردن روش مناسب برای انتقال ارز این محصول تهیه و وارد کشور شود.
وی بیان کرد: به دلی اعمال تحریم و دشواری جابه‌جایی ارز؛ خرید و وارد کردن واکسن خارجی کرونا به ایران دشوار شده اما مسئولان کشور در حال بررسی راه‌های انجام این کار هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: دشواری در خرید واکسن فقط محدود به کرونا نیست و ایران برای تهیه دیگر داروها از جمله واکسن آنفلوآنزا هم مشکلاتی دارد که امیدواریم با تدبیر و برنامه‌ریزی این مشکل برطرف شود.
لاری گفت: به جز تلاش برای خرید واکسن خارجی تولید نمونه ایرانی آن هم در مرحله ثبت نام از متقاضیان تزریق قرار دارد و با تکمیل این فرایند به‌زودی کارآزمایی بالینی و انجام آزمایش بر روی انسان آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: تزریق واکسن کرونا به معنای پایان شیوع و همه‌گیری این ویروس نیست و تا زمان ریشه‌کنی کامل آن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است.
این مسئول به احتمال شیوع بیشتر کرونا در زمستان اشاره کرد و از مردم خواست با کم شدن تعداد مبتلایان و جانباختگان، رعایت شیوه‌نامه‌ها را فراموش نکرده و از عادی انگاری خطر ویروس پرهیز کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟