تابلوی خیابان شجریان قربانی اختلاف فرمانداری و شورای شهر / آقای فرماندار قانون عطف به ماسبق نمی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، افرادی که اقدام به مخدوش کردن تابلوی محمدرضا شجریان کرده بودند نام شهید محسن فخری زاده را جایگزین آن کردند. این خبر برای اولین بار توسط محمدجواد حق شناس، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران همراه با عکس هایش منتشر شد و با واکنش های چهره های سیاسی، اجتماعی، مدیران شهری و... در این میان عیسی فرهادی، فرماندار تهران درباره تغییر تابلوی خیابان محمدرضا شجریان گفت: "شورا هیچ مصوبه‌ای برای اینکه خیابانی به اسم شجریان باشد، برای ما ارسال نکرده است. بنابراین تا مصوبه‌ای نیاید و ما آن را تایید و اعلام نکنیم، اقدام در این زمینه قانونی نیست. شهرداری خلاف قانون تابلو را نصب کرده و نامگذاری هیچ خیابانی به نام شجریان قانونی نیست." از سوی دیگر رحیم احمدی روشن یکی از معترضان به نامگذاری خیابانی به نام استاد محمدرضا شجریان نیز گفت: "شک نکنید اگر این تابلو نصب شود مجددا آن را مخدوش و روی آن رنگ خواهیم پاشید، چرا که این فرد (محمدرضا شجریان) لیاقت این کار را ندارد."

شکایت از شورای شهر تهران

زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در پاسخ به این سوال که نامگذاری و رسیدگی به باغات نباید به تایید فرمانداری برسد، قانون تغییر کرده است؟ تاکید کرد: تا دو سه هفته پیش این قانون وجود داشت، اما هیئت تطبیق از شورای شهر تهران به شورای حل اختلاف شکایت کرد و درخواست کرد مصوبه هایی از این دست نیز به تاییدیه فرمانداری برسد. شورای حل اختلاف در بررسی این شکایت اعلام کرده چون نامگذاری ها نیز بخشی از قانون محسوب می شود، باید به تاییدیه بگیرد. اما ابلاغ نامگذاری استاد محمدرضا شجریان قبل از این رای شورای حل اختلاف بوده و قانون عطف به ماسبق نمی شود. مصوبه های نامگذاری با ابلاغ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران این نامگذاری ها انجام شده است.

سوءتفاهم ها رفع شده است

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مدیریت شهری از مخدوش کنندگان تابلوی استاد محمدرضا شجریان شکایت کند؟ گفت: شورای شهر تهران بلافاصله بعد از شهادت محسن فخری زاده ، با تصویب یک طرح دو فوریتی خیابان صنایع را به نام ایشان نامگذاری کرد. خوب است آنهایی که دغدغه و نگرانی داشتند برای تجلیل از شهید محسن فخری زاده به این خیابان بروند. کسانی که این اقدام را کردند نیز جدای از مردم نبودند. طبیعتا تذکر و توضیح داده می شود تا سوءتفاهمی نباشد. اما اگر اینگونه پیش برود نهادهای مسئول به این موضوع رسیدگی می کنند. با توضیحات داده شده و اطلاع از نامگذاری خیابانی به اسم شهید محسن فخری زاده، مطمئن هستیم که دوستانمان بسیار فهیم هستند و اقدام دیگری نخواهند کرد. چرا که سوءتفاهم ها رفع شده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟