پاسخ حقوقی شهرداری به تخریب کنندگان تابلوی خیابان شجریان / با تخریب کننده اموال عمومی برخورد می کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اما اجرای این مصوبه با نامه محرمانه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به پیروز حناچی، شهردار تهران متوقف شد. با فوت شجریان و رسانه ای شدن نامه محرمانه محسن هاشمی، اجرای نامگذاری خیابان استاد محمدرضا شجریان به مطالبه عمومی تبدیل شد. با این وجود نامگذاری تا یکشنبه 30آذرماه طول کشید. شب گذشته محمد جواد حق شناس، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران از مخدوش کردن تابلوی خیابان استاد محمدرضا شجریان و جایگزینی نام شهید محسن فخری زاده خبر داد. این خبر با واکنش های متفاوتی روبرو بود. محمود میرلوحی با اشاره به این که 65درصد نامگذاری های تهران در دوره پنجم مدیریت شهری به شهدا اختصاص داشته است اعلام کرد: "این افراد شهر را ملک اختصاصی خود می دانستند و با آمدن مدیریت شهری جدید اما این افراد مجبورند که به سهم خود قانع شده و حقوق شهروندان دیگر را هم به رسمیت بشناسند."

از سوی دیگر محمدجواد حق شناس، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: "به نظر می رسد دوستان از تغییر نام خیابان صنایع به شهید محسن فخری زاده خبر نداشتند. اولین بار گذشت می کنیم اما اگر این مورد تکرار شود، به عنوان مدیریت شهری شکایت خواهیم کرد."

دوباره روی تابلوی شجریان را مخدوش می کنم

هنوز چند ساعت از واکنش ها به این اقدام سرخود چند تن از شهروندان تهرانی برای تغییر نام خیابان استاد محمدرضا شجریان نگذشته بود که رحیم احمدی روشن در گفتگو با خبرنگار سایت خبری مدارا درباره تغییر نام خیابان استاد شجریان به شهید فخری زاده، این اقدام را در راستای اعتراض به نامگذاری خیابانی به نام استاد محمدرضا شجریان دانست و تاکید کرد: فردی که آنقدر برای مردم ایران ارزش قائل نبود که حتی ربنایش در ماه مبارک رمضان از صداوسیما برای مردم شهید باور و شهید پرور پخش شود چرا باید نامش بر سر تابلوهای معابر عمومی شهر قرار گیرد.

پدر احمد روشن

پدر شهید احمدی روشن که خود عامل اصلی تغییر نام خیابان استاد شجریان به شهید فخری زاده است، شجریان را خیانت کار به مردم ایران دانست و اقدام روزگذشته خود را کاملا توجیه و تصریح کرد: شجریان به مردم اعتقادی نداشت و شورای شهر تهران، شورای اسلامی شهر است یا شورای سلبریتی ها و خواننده ها است!

وی ادامه داد: آیا تمام هم و غم مردم این است که نام افراد معلوم الحال بر سر خیابان های شهر نصب شود!

احمدی روشن در پاسخ به اینکه شورای شهر قرار است مجددا تابلوی خیابان استاد شجریان را نصب کند، گفت: شک نکنید اگر این تابلو نصب شود مجددا آن را مخدوش و روی آن رنگ خواهیم پاشید، چرا که این فرد لیاقت این کار را ندارد.

وی، اقدام صورت گرفته روز گذشته را کاملا خودجوش خواند و گفت: هیچ فرد یا نهادی ما را مجبور به این کار نکرد و تمام افرادی که در این اقدام ما را یاری کردند به صورت خودجوش در این اقدام همراه ما بودند. حتی مردمی که نظاره گر این صحنه بودند، از این اقدام ما ابراز خوشحالی کردند و برای ما مشخص بود که عده زیادی از مردم به این کار ناپسند شورای شهر انتقاد داشتند.

باید عکس ها را بررسی کنیم

سیدامیر حسین شمس، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در پاسخ به این که آیا به دلیل تخریب اموال عمومی از مخدوش کنندگان تابلوی شهری شکایت خواهید کرد؟ گفت: تخریب اموال عمومی باشد من متولی آن هستم و قطعا باید این اتفاق رخ دهد. اما باید عکس ها را بررسی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این موضوع ترویج پیدا کند هر کسی می تواند تابلوی خیابان را بکند و نام دلخواه خود را بر آن خیابان بگذارد؟ گفت: این اقدام عین بی قانونی است اما اجازه دهید ما موضوع را پیگیری کنیم.

شهید فخری زاده خیابان مختص خود را دارد

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران به این سوال که چه ابعادی از موضوع قرار است مورد بررسی قرار گیرد؟ گفت: ما فقط عکس دیدیم و باید ببینیم موضوع از چه قرار بوده است. شورای شهر تهران نیز به احترام شهید محسن فخری زاده، به سرعت خیابانی را به نام این شهید نامگذاری کرده است.

در مقابله با تخریب اموال عمومی اقدام می کنیم

یک مسئول و شخصیت حقوقی (رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران) خبر و عکس های تخریب تابلوی استاد محمدرضا شجریان را منتشر کرده است. سوال اینجاست که آیا به بررسی های دیگر نیاز هست و ابعاد بررسی های سازمان حقوقی شهرداری چیست؟ سیدامیرحسین شمس در پاسخ به این سوال تاکید کرد: اگر ما به این نتیجه برسیم که تخریب عمومی صورت گرفته است اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شکایت خواهید کرد یا خیر؟ گفت: بله. اقدام می شود. اما باید ببینیم موضوع از چه قرار است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟