نصب تابلوی استاد محمدرضا شجریان به جای خیابان فلامک در شهرک غرب تهران + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 27فروردین ماه نامگذاری یکی از خیابان های شهرک غرب تهران به نام استاد محمدرضا شجریان به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. اما این نامگذاری با نامه محرمانه ای که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به شهردار تهران، پیروز حناچی نوشته شده بود به تعویق افتاد. نامگذاری خیابان فلامک به نام استاد محمدرضا شجریان آنقدر به تعویق افتاد تا استاد محمدرضا شجریان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

تابلوی محمدرضا شجریان

امروز محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در اینستاگرام خود از نامگذاری استاد محمدرضا شجریان خبر داده و نوشت: کمیسیون نامگذاری و تغیر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در دوره پنجم توامان با پاسداشت یاد و نام شهدای گرانقدر همواره بر نامگذاری مشاهیر و نام آوران عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین اهتمام داشته است و در این راستا از حمایت وهمراهی اکثریت قاطع اعضای شورای اسلامی شهر تهران برخوردار بوده است.

تابلوی محمدرضا شجریان

وی افزود: در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر تهران در اقدامی ماندگار در کنار شاعران و هنرمندانی دیگر ازاین مرز و بوم معبری را به نام خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان که آوای ربناى او بیش از ۴دهه در هنگام افطار معنوی ترین خاطرات مشترک ایرانیان آزاده و حق جو را رقم زده است، در منطقه ۲شهرداری نامگذاری کرد.

محمدجواد حق شناس تاکید کرد: در آن برهه ریاست محترم شورا به دلایلی اجرای این مصوبه را مراعا نگه داشته تا در ۱۹مهر ماه سال ۹۹ و بعد از درگذشت سوگمندانه این هنرمند پرآوازه، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس محترم شورای شهر تهران الزام اجرای مصوبه فروردین ماه سال ۱۳۹۸ را به شهردار محترم ابلاغ کرد.

از آن تاریخ تا امروز بیش از ۲ ماه و اندی می گذرد و از تذکر اینجانب به شهردارى برای اجرای این مصوبه نیز ۱۵ روز گذشته است. با توجه به پیگیری های مکرر ریٔیس و اعضا شورا و کمیسیون این مصوبه در آستانه شب یلدا به مرحله اجرا رسید. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟