آمار کودکان مبتلا به کرونا در ایران  / بیشترین مرگ کرونایی کودکان  6 تا 15 سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،بسیاری از افراد جامعه اما ، هنوز بر این باور اشتباه هستند که کودکان مبتلا به کرونا نمی شوند و همین باور نادرست باعث می شود مراقبت کمتری از کودکان داشته باشند . نکته مهم این است حتی اگر کودکان درگیر کرونا مرگبار  نشوند می توانند ناقلان خطرناکی باشند.حال سوال این است که  آمار کودکان کرونایی در ایران به چه میزان است ؟چه رده سنی از کودکان بیشتر دچار کرونا می شوند؟ و چه توصیه هایی به کودکان و نوجوانان در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا می توان داشت؟

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: میزان درصد موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در گروه سنی کمتر از 6 سال، 1.41 درصد و میزان موارد بستری به علت ابتلا به ویروس کرونا در این گروه سنی، 3.72 درصد است. همچنین میزان موارد فوت در گروه سنی کمتر از 6 سال به علت ابتلا به ویروس کرونا، 1.19 درصد است.

وضعیت ابتلا کودکان به کرونا

وی افزود: در گروه سنی 6 تا 15 سال نیز موارد مثبت ابتلا به کرونا، 0.81 درصد است. همچنین موارد بستری در این گروه سنی، 1.81 درصد است. موارد مرگ در گروه سنی 6 تا 15 سال نیز، 0.58 درصد است.

تعطیلی مهمانی های خانوادگی برای حفاظت کودکان در برابر کرونا

سیما سادات لاری با بیان این که تعطیلی مدارس و حضور کمتر کودکان و دانش آموزان در جامعه در ابتلای کمتر این گروه‌های سنی به ویروس کرونا تاثیر مهمی دارد، گفت: البته نمی‌توان از برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی در این زمینه چشم پوشی کرد. به هر حال پدر و مادر برای حضور در محل کار مجبور به حضور در جامعه و وسایل نقلیه عمومی هستند و بیشتر از کودکان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

والدین ماسک بزنند تا کودکان کرونا نگیرند

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در فضاهای پرتجمع برای والدین جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به منازل و ابتلای کودکان به این بیماری، اهمیت زیادی دارد.

ماسک های پارچه ای با طرح های متنوع،مناسب برای کودکان

سیما سادات لاری با اشاره به باورهای اشتباهی که در جامعه شایع شده است، افزود: همچنین برخی افراد بر این باور هستند که کودکان نیازی به ماسک ندارند که این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست و کودکان هم مانند بزرگسالان باید تشویق به استفاده از ماسک شوند. در این زمینه حتی می‌توان از ماسک‌های پارچه‌های با طرح‌های متنوع برای کودکان استفاده کرد.

در فصل سرد، دورهمی و مهمانی ممنوع

وی گفت: فراموش نکنیم که همه افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و در آستانه فصل زمستان باید توجه بیشتری به عدم برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها داشته باشیم. در صورتی که یک فرد مبتلا و بدون علامت در فضای بسته به مدت طولانی با سایر اعضای خانواده یا فامیل حضور داشته باشد، احتمال ابتلای اعضای خانواده به شدت افزایش پیدا می‌کند. بنابراین توصیه اکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این روزهای سرد و در آستانه فصل زمستان، پرهیز از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌هاست. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟