ضایعات پوستی کرونا در کودکان شدیدتر است / به شکل سندرم کاوازاکی بروز پیدا می کند

کرونا / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، اما این علائم پایدار نبود و بعد از مدتی سیستم گوارشی، ریه، قلب و حتی پوست را هم درگیر کرد. بیماری های ویروسی ممکن است خود را با ضایعات پوستی مانند قرمز رنگ و یا جوش هایی همراه شود. از آنجا که کرونا نیز یک بیماری ویروس است پزشکان بروز ضایعات پوستی را محتمل می دانستند و بعد از مدتی این ضایعات پوستی نمود پیدا کرد و پزشکان آن را ناشی از عوارض دارویی دانسته و اعلام کردند: بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است برای درمان از چند نوع دارو استفاده کنند، نقش تداخلات و حساسیت های دارویی را در ایجاد تظاهرات پوستی محتمل دانست. مصرف داروهای ضد ویروس، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدالتهاب ممکن است باعث عوارض پوستی شود. در بسیاری از موارد ممکن است عارضه های پوستی بر روی بدن مبتلایان کرونا نه به علت ویروس، بلکه به خاطر عوارض دارویی ایجاد شده باشد.

ضایعات پوستی همه بیماران کرونا را تهدید می کند

اما مهم این است که عارضه های پوستی در بین مبتلایان کشور ما شیوع زیادی ندارد. پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص عارضه های پوستی تاکید کرد: عارضه های پوستی کرونا گذراست. علائم و ضایعات در برخی از بیماران مبتلا به کووید-19 در سیستم گوارشی خود را نشان می دهد، در برخی دیگر از بیماران ضایعات پوستی است. در حقیقت مشخص نیست که چه دسته ای از بیماران ضایعات پوستی پیدا می کنند و احتمال دارد که هر کدام از این بیماران دچار ضایعات پوستی ناشی از کرونا شوند.

بروز ضایعات پوستی کرونا به شکل کاوازاکی در کودکان

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار کرد: مکانیزم واسکولیت (بیماریهای التهابی رگهای خونی) دارد بعضی از بیماران مبتلا به کووید-19 دچار ضایعات پوستی می شوند.

وی افزود: ضایعات پوستی را بیشتر در کودکان بروز پیدا می کند. این ضایعات گاهی بعد از بیماری کووید-19 به وجود می آید. این ضایعات در بزرگترها به هر صورتی (کهیر و...) خود را نشان می دهد. اما در کودکان ضایعات خیلی شدید بروز پیدا می کند.

مینو محرز درباره بهبود ضایعات پوستی تاکید کرد: با تجویز کورتون، این ضایعات زود بهبود می یابد اما گاهی طول می کشد ضایعات پوستی بهبود پیدا کند. به عنوان مثال این ضایعات در کودکان به شکل سندرم کاوازاکی بروز پیدا می کند که علاوه بر ضایعات پوستی، اعضای دیگر مانند قلب و... را هم درگیر می کند.

کدخبر: 638028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟