موج سوم کرونا در کشور نزولی است/ ۶۴ شهر در وضعیت قرمز هستند

به گزارش رکنا، رئیسی گفت :ما سه موج را در کشور سپری کردیم و موج سوم بیماری کرونا در کشور نزولی است و این نشان می دهد رعایت پروتکل ها چقدر موثر است.

علیرضا رئیسی سخنگو ستاد کرونا مقابله با کرونا و شاهین محمدصادقی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور امشب ۱۵ آذرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی مصوبات ستاد ملی کرونا پرداختند.

رئیسی با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: در یک ماه گذشته میزان رعایت شیوه نامه‌ها به بالای ۸۵ درصد رسیده است و نویدبخش این است که ما در کنترل اپیدمی می‌توانیم موفق باشیم.

او اظهار کرد: بر همین اساس از ۱۶۰ شهر قرمز کرونا امروز ۶۴ شهر در این وضعیت باقی مانده و۲۷۸ شهر به وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر به وضعیت زرد تبدیل شدند.

در امریکا اوج شدید کرونا و مرگ و میر در حال افزایش است

رئیسی عنوان کرد: در امریکا اوج شدید کرونا و مرگ و میر در حال افزایش است و از ۲۸۰۰ مرگ عبور کردند، خیز دوم نسبت به خیز اول در انگلیس شدیدتر است و ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرگ را تجربه می‌کنند و در آلمان خیز دوم بیماری خیلی شدیدتر است و مرگ بیش از ۴۲۰ نفر بوده و جمعیت مشابهی با ایران دارند.

او ادامه داد:پیش بینی می‌شد ما در نیمه آذرماه مرگ و میر بیش از یک هزار مورد داشته باشیم، اما خوشبختانه با همت مردم پیش بینی درباره ایران محقق نشد، اما پیش بینی‌های برای سایر کشورها محقق شد.ما سه موج را در کشور سپری کردیم و موج سوم بیماری کرونا در کشور نزولی است و این نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌ها چقدر موثر است.

اعمال محدودیت‌ها در ایران

رئیسی اظهارکرد: اعمال محدودیت‌ها در ایران، ۵ و ۱۴ آبان و یک آذر ماه بود و این اعمال محدودیت‌ها خیز بلند بیماری را شکاند و روند نزولی است.در استان‌های اردبیل، قزوین، گلستان و گیلان و مازندران روند بیماری صعودی بوده و این روند صعودی در استان‌های شمالی مربوط به سفرهای ۴ هفته پیش مردم به این استان هاست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟