خانواده فوت شدگان با کرونا بدون حمایت دولتی/ ناگهان بدون نان آور شدند

به گزارش خبرنگار رکنا، از اواخر بهمن 1398 که اولین موارد ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا در کشورمان به ثبت رسید تا کنون چیزی حدود 50هزار نفر در کشور جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که بسیاری از این عزیزان سرپرست خانواده بودند و به گونه ای نان آور خانه شان محسوب می شدند. با این وجود تا کنون قانون و طرحی مبنی بر حمایت از این خانواده ها اجرا نشده و خانواه هایی که داغ عزیزی را تجربه کردند باید با مشکلات معیشتی و اقتصادی گوناگون نیز دست و پنجه نرم کنند.

در این رابطه یکی از نمایندگان مجلس در گفت وگو با رکنا ابراز داشت که تا کنون توسط دولت و مجلس در این مورد خاص تدبیری نشده اما می توان علی رغم مبارزه همه دستگاه ها برای ریشه کن کردن بیماری کرونا در این خصوص نیز برنامه هایی به مجلس پیشنهاد و با همراهی دولت آن را به اجرا درآورد.

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص لزوم حمایت از خانواده هایی که سرپرست خانواده خود را از دست داده اند به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: تا کنون مجلس و کمیسیون اقتصادی در مورد این موضوع خاص برنامه و طرحی نداشته اند، ضمن اینکه باید توجه داشت مسئولیت اجرای چنین حمایت ها و طرح هایی بر عهده دولت است، یعنی دولت طرح هایی را بایستی پیشنهاد بدهد که برای کسانی که در دوران کرونا سرپرست خانواده خود را از دست داده اند حقوق، وام و یا کمکی نقدی اهدا شود تا خانواده این عزیزان نیز کمتر آسیب ببینند.

مرحبا با تاکید بر اینکه طرح کمک به افرادی که سرپرست خانواده خود را از دست داده اند می تواند اقدامی تحسین برانگیز باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه این اقدام می تواند بار مالی زیادی در بر داشته باشد، دولت می بایست منابعی مالی برای این حوزه تخصیص دهد و یکسری سازوکارهایی اجرایی برای این مورد تدوین کند و اگر نیاز به سازوکار قانونی هم داشته باشد قطعاً مجلس با این طرح همراهی خواهد کرد، اما تاکنون چنین پیشنهاد و طرحی به مجلس ارائه نشده است. واقعیت این است که مدیریت کشور در برهه زمانی کنونی همه تمرکز خود را روی کنترل بیماری کرونا قرار داده و امید است با اتمام شیوع این ویروس منحوس بتوانیم برای معیشت همه اقشار جامعه اقدامات راهبردی و مثمر ثمر داشته باشیم.

دولت با بیمه و امکاناتی این چنینی می تواند از خانواده های آسیب دیده حمایت کند

نماینده آستارا در مجلس در مورد احتمال تصویب قوانین و طرح هایی در حمایت از خانواده هایی که سرپرست خود را از دست داده اند، گفت: امید است با توجه اینکه چند ده هزار نفر از هموطنانمان را به واسطه ابتلا به شیوع کرونا از دست داده ایم، با پیشنهاد، تصویب و اجرای طرح هایی ویژه برای خانواده های متضرر در این حوزه قدری از مشکلات این عزیزان کم شود. همچنین در حال حاضر دولت محترم با امکاناتی همچون بیمه می تواند سازوکاری تعیین کند تا بازماندگان از کرونا و خانواده هایی که سرپرست خود را از دست داده اند بتوانند از بیمه و مزایای این چنینی بهره مند شوند.

طرح حمایت از خانواده های فاقد سرپرست خانوار را به مجلس خواهیم برد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ممکن است حمایت از خانوارهای آسیب دیده از کرونا نیازی به قانون نداشته باشد، افزود: مجلس شورای اسلامی در صورت ارائه پیشنهادی مبنی بر حمایت از خانواده های بازمانده از کرونا و فاقد سرپرست خانوار با تمام قوا از این طرح حمایت می کند و اگر این اتفاق نیوفتد هم به عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را در خانه ملت مطرح خواهم کرد، امیدواریم دولت نیز با وجود تلاش های مستمر در مقابله با شیوع کرونا در این زمینه نیز بتواند کمک های خوبی به این قشر از جامعه به عمل درآورد. در پایان برای همه مردم عزیزمان آرزوی سلامتی می کنیم و برای ادامه راه کادردرمان عزیزمان نیز آرزوی موفقیت داریم.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

خبرنگار: مهدی برازنده

کدخبر: 635709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟