خوزستان باتلاق شد!

ایمان محمدی نرگسی، رئیس مرکز مدیریت حرکت های جهادی و بشر دوستانه استان خوزستان در مورد آخرین وضعیت استان خوزستان در سیل های اخیر به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: از ساعات اولیه که شاهد باران شدید در استان بودیم نهرهای استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز ، ماهشهر و چند شهر دیگر که درگیری های به خصوص خود را دارند، نیروهای امدادی و جهادی از اولین لحظات حادثه در کنار مردم بودند و الحمدلله توانستند در بسیاری از مناطق، ثبات نسبی ایجاد کنند. اکنون بسیاری از مناطق مثل شهر ماهشهر دچار آب گرفتگی هستند، بارش ها برخی مناطق شهر اهواز و ماهشهر را مانند رودخانه و باتلاق کرده است، بنابراین عملیات تخلیه آب زمان زیادی می برد و پس از آن نیز آثار باقیمانده از آب و فرونشست خانه هایی که در آن ها آب نفوذ کرده نیز وجود دارد. همچنین باید توجه داشت که اکنون در فصل سرما قرار داریم و وسایل سرمایشی مردم زیر آب هستند و علاوه بر آن زیرساخت ها و تاسیساتی مهم که نیز به زیر آب رفته اند. با این اوصاف تا مردم به زندگی عادی شان بازگردند تقریباً دو هفته ای طول خواهد کشید، این در حالی است که هواشناسی می گوید طی دو هفته آتی دوباره با بارش باران مواجه خواهیم شد.

مناطق مرکزی به ثبات برگشته اما مناطق حاشیه نشین در آب هستند

محمدی نرگسی گفت: فعلاً ثباتی که باید یک زندگی عادی داشته باشد را در برخی مناطق اهواز و خوزستان نداریم خصوصاً در مناطق حاشیه نشین که زندگی شان زیر آب است. اکنون مناطق مرکزی شهر اهواز با توجه به سطح امکاناتی که در شهر اهواز وجود دارد، مشکلات کمتری دارند اما نیروهای امدادی و جهادی با فراخوان هایی که در ساعت های اولیه دادند، فرایند پاکسازی خانه های مردم را توسط خود مردم پیگیری کردند و خداروشکر در مرکز شهر توانستیم آرامشی نسبی ایجاد کنیم، با این وجود هنوز نیاز داریم تا به این بحران بیشتر توجه داشته باشیم.

گروه های جهادی کشور به کمک زلزله زدگان مسجد سلیمان بشتابند

مسئولین در سطح گزارش و اخبار کلیشه ای در کنار مردم اند

رئیس مرکز مدیریت حرکت های جهادی و بشر دوستانه هلال احمر استان خوزستان در خصوص تعطیلی شهرداری و عدم پاسخگویی برخی مسئولین در سطح شهر اهواز و استان خوزستان گفت: به صورت مطلق و کامل نمی توان گفت که اصلاً نیروهای اداری و اجرایی استان پای کار نبودند و اقدامی نداشته اند اما چیزی که در این شرایط قابل توجه است آن است که این نیروها به صورت جهادی به میدان نیامده اند، این افراد تنها در سطح اخبار و دادن گزارش های کلیشه ای در رسانه ها حضور دارند، این که مسئولین مربوطه مدام بگویند نیروهای ما پای کار هستند و اتفاق خاصی در استان نیوفتاده فایده ای دربرنداشته و مردم تغییراتی را احساس نمی کنند، بدون شک در ساعات اولیه نیروهای شهرداری در کنار مردم بودند اما نسبت به میزان درگیری و پیش بینی هایی که در سال های گذشته از آن ها درس گرفته بودیم اقدامی دیده نشده است. در سال های گذشته نیز ما با این بحران مواجه بودیم اما هیچ اقدامی از نظر ترمیم زیرساخت ها و تهیه تدارکات لازم برای زیرساخت های عمرانی و تجهیزاتی در اهواز و سایر شهرهای استان دیده نمی شود.

حضور یا عدم حضور شهردار در دفترش فایده ای ندارد

محمدی نرگسی در پایان گفت: اکنون حتی اگر برخی مسئولین در آب باشند و آستین ها و پاچه هایشان را هم بالا زده باشند دیگر فایده ای ندارد زیرا پیش بینی ها و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام نشده است. اینکه در رسانه ها نشان می دهند شهردار اهواز در دفتر کارش حضور نداشته احتمالاً در نقطه ای از شهر مشغول کمک رسانی بوده، ما باید در پیشگیری این بحران اقداماتی انجام می دادیم و اکنون حضور شهردار در میان مردم سیل زده یا عدم حضور ایشان دیگر فایده ای نخواهد داشت، با این حال مشاهدات میدانی حاکی از این است که شهردار در هیچ نقطه ای از شهر دیده نشده مگر آن که ایشان در جایی هستند که ما در آن جا حضور نداریم. اکنون باید مردم را از نظر روانی آرام کنیم، مثلاً نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ساعات اولیه آستین و پاچه هایشان را بالا زدند و در کنار مردم بودند اما برخی نیروهای دیگر ظاهراً این اقدام را نیز بلد نیستند.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

خبرنگار: مهدی برازنده

کدخبر: 634726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟