تغییرات در سیستم تهویه هوای مترو تهران برای کنترل کرونا

متروی تهران / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کرونا به دنبال جان می گردد آنهم در اتوبوس و مترو. بانک رفاه هنوز اوراق مشارکت سال 98 را به شهرداری اختصاص نداده و توسعه متروی تهران را به تعویق انداخته است، آنهم در دوره شیوع کووید-19. تهویه متروی پر ازدحام تهران در این شرایط بسیار حائز اهمیت است. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: تمام سیستم تهویه هوا (هواساز و هواکش) در مترو دائم کار هستند و هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد.

نمی توانیم سیستم تهویه هوای مترو را تغییر دهیم

وی در پاسخ به این سوال که در دوره شیوع کرونا سیستم تهویه هوای مترو ارتقا پیدا کرده یا خیر؟ افزود: ما نمی توانیم سیستم تهویه هوای مترو را ارتقا بدهیم. این سیستم قابل تعویض نیست. از روز اول شیوع کرونا پروتکل هایی را تدوین کردیم که این سیستم به صورت دائم فعال باشد. در تابستان حوضچه های آنها پر از آب است و به صورت ایرواشر فعال هستند ولی با کاهش دما به صورت خشک کار می کنند.

هواسازی در ایستگاه های مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان این که بخش کنترل و نظارت مترو موظفند، به صورت روزانه و دائم سیستم تهویه هوا را کنترل کنند، گفت: در ایستگاه های مترو سه هواساز فعال است که هوا را وارد ایستگاه می کنند. بین دو ایستگاه مترو نیز هواکش ها هوا را خارج کرده و هوای جدید را وارد محوطه بین دو ایستگاه مترو می کنند.

فرنوش نوبخت

ترددهای ضروری با مترو

فرنوش نوبخت تاکید کرد: در حال ایجاد تغییراتی در واگن های قطار هستیم تا طبق پروتکل های جدید هوای قطارها چرخانده شود. با وجود آن که تمام ظرفیت خود را به کار برده و سرفاصله 3.5 دقیقه را اجرا کرده ایم. با وجود تمام تلاش ما مردم باید مراجعه کمتری به مترو داشته باشند تا سلامت شان کمتر به خطر بیفتد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟