خبر خوش شهرداری برای بانوان خانه‌دار تهرانی

به گزارش رکنا، تورج فرهادی، شهردار منطقه 6 تهران، درباره درآمدزایی شهرداری برای زنان سرپرست خانوار اظهارداشت: با حمایت اداره رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی منطقه قصد داریم از کسب و کارهای خانگی حمایت کنیم. به عنوان نمونه، چندین بانوی سرپرست خانوار ساکن هر محله در کارگاه تولیدی پوشاک فعال می‌شوند و اطلاع‌رسانی می‌شود تا هم محله‌ای‌ها به این بانوان سفارش تعمیر یا دوخت لباس دهند.
فرهادی ادامه داد: از طرفی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم با توجه به شرایط خانه‌نشینی اجباری در پی شیوع کرونا، خدمات در حوزه‌های دیگر را هم پوشش بدهیم به طوری که هم سرگرمی در منازل ایجاد شود و هم درآمدزایی برای شهروندان داشته باشد.
شهردار منطقه۶ تهران افزود: بسته به نوع درخواست‌هایی که هم محلی‌ها از ما دارند، نیازسنجی می‌شود. در کنار آن توانمندی شهروندان را هم در نظر می‌گیریم. به عنوان مثال فردی که توانایی منجوق‌دوزی دارد در سامانه سرای محله ثبت و اطلاع‌رسانی می‌شود و اگر سفارش کار در این زمینه وجود داشته باشد به منجوق دوز ارجاع داده خواهد شد.
وی همچنین از تبدیل یک سرای محله به پاتوق سالمندان خبر داد و گفت: برای ارتباط سالمندان با جامعه و جلوگیری از بروز مشکلات روحی که در سالمندی با آن مواجه می‌شوند بهتر است در مکانی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گردهمایی داشته باشند. در همین راستا سرای محله امیرآباد به زودی تحت عنوان سرای محله تجربه فعالیت‌هایی را به صورت تخصصی در دستور کار قرار خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟