محسن هاشمی: متروی تهران از شنبه اول آذر تا 10 شب کار می کند

مترو/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بالاخره ستاد ملی مبارزه با کرونا با افزایش هشدارها اعلام کرد که از شنبه اول آذر محدودیت های شدید در 25 استان اعمال می شود. پایتخت ایران نیز یکی از استان هایی است که با تشدید محدودیت ها روبرو خواهد شد. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره اقدامات شهرداری در دوره شدید یافتن محدودیت ها گفت: شهرداری در این مورد جلسات ویژه ای داشتند. شهرداری تهران یک نهاد خدماتی بوده و بخش عمده ای از فعالیت های آن تعطیل نمی شود.

شهرداری تعطیلی ندارد

وی افزود: مواردی مانند پسماند، نگهداشت شهر، فعالیت بهشت زهرا (س)، نظافت شهر، شهر سالم، و... پابرجا و فعال خواهد بود. بخشی از فعالیت های اداری که برای شهرسازی، مجوزها و... تعطیل شوند. در حقیقت اگر قرار باشد تمام نهادها با یک سوم فعالیت کنند شهرداری مجبور است با یک دوم پرسنل خود خدمات دهی کند. خدمات شهرداری سرویس دهی و خدمات به مردم است.

مسافرگیری مترو، اتوبوس و تاکسی ها در محدودیت ها

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت ناوگان حمل و نقل پایتخت گفت: درست است که مسافران حمل و نقل عمومی کاهش می یابند اما این ناوگان فعالیت خود را تعطیل نمی کند. مترو، اتوبوس و حتی تاکسی ها مسافرگیری می کنند تا تردد شهروندان با مشکل روبرو نشود. فکر می کنم در نهایت شهرداری تهران مانند عید نوروز فعالیت خود را ادامه دهد. در تعطیلات عید نوروز تقریبا 50درصد از نیروها فعالیت می کردند.

خدمات دهی مترو به مسافران تا 10 شب

محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که با کاهش ساعت کار مترو و اتوبوس به ساعت 8 شب موافق بودید؟ تاکید کرد: من با این موضوع موافق نبودم. در طرح جدید محدودیت ها نیز قرار است مترو تا 10 شب خدمات دهی کند. مترو تا آخر محدودیت ها فعال خواهد بود. محدودیت ها ساعت 9 شب است و شهروندان اگر بخواهند در این ساعت به خانه های خود بروند، می توانند از مترو استفاده کنند. بنابراین سیستم مترو تا 10 فعال می ماند تا آخرین مسافران را جا به جا کند.

ضدعفونی ها دیگر حالت تبلیغاتی ندارد

رئیس شورای شهر تهران در مورد ضدعفونی شهر تهران گفت: ضد عفونی در مترو و اتوبوس انجام می شود اما این اقدامات دیگر شکل نمایشی ندارد. قبلا حالت نمایشی بود و حالت تبلیغی پیدا کرده بود اما بعد از آن اقدامات انجام می شود. اکثر ورودی های ادارات و زیرمجموعه های شهرداری از دستگاه مه پاش استفاده می کنند و مراجعه کنندگان باید دست خود را ضدعفونی کرده و تب سنجی شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟