جیب مردم تامین شود، کرونا تمام می شود / نهادهای ثروتمند یک ماه جهادی به یاری بیایند و تامین معاش کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، احمد بیگدلی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی در مجلس در رابطه با موضوع روز جامعه یعنی مقابله با کرونا به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: برای مقابله با کرونا و کلیه بیماری هایی که مانند کووید19 اپیدمی می شوند، 3 راهکار می توان ارائه داد، اول اینکه باید از نظر اقتصادی قوی باشیم، مثلاً گفته می شود در بعضی کشورها که از نظر اقتصادی در سطح خوبی قرار دارند شیوع کرونا تا حد زیادی کم تر شده و حتی در برخی مراکز عمومی شان نیز زدن ماسک را اجباری نکرده اند، دوم اینکه باید از لحاظ فرهنگی قوی باشیم، اکنون نه اینکه بگوییم از نظر فرهنگی ضعیف هستیم، بلکه به نظر می رسد باید بر مراقبت های بهداشتی بیشتر تاکید کنیم و به نوعی فرهنگ سازی باید به صورت دستوری انجام شود.

مثل زمان جنگ به مردم کمک کنیم

بیگدلی با تاکید بر لزوم کمک برخی نهادها وسازمان های مهم و تاثیرگذار در کشور برای مقابله با کرونا و فشارهای معیشتی موجود در جامعه افزود: باید همه مردم و ارگان ها دست به دست هم بدهند و فکر کنند الان در شرایط جنگ قرار داریم منتها جنگ قدیم به صورت فیزیکی بود اما جنگی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنیم به صورت ویروسی است. در زمان جنگ دفاع مقدس وقتی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند همه باید پای کار بیایند، پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد پای کار آمدند، عده ای به جبهه ها رفتند و عده ای هم از پشت جبهه خدمت رسانی می کردند، هیچکس نمی تواند ادعا کند که در زمان جنگ مثلاً از یک فردی که در روستایی دورافتاده بود تاثیر بیشتری داشته است. ما در زمان جنگ تجهیزات نظامی خاصی نداشتیم و تنها پشتوانه ما نیروهای انسانی بودند، الان هم درست مانند زمان جنگ است، نمی توانیم همه وظایف و مشکلات را به گردن دولت بیندازیم، چرا که مملکت برای هشتاد میلیون نفر است و تمامی ارگان ها، سازمان ها و کسانی که از بودجه سالیانه کشور ذی نفع هستند، موظفند با همه وجود و ظرفیت خود باید پای کار بیایند.

برخی نیروهای مردمی از سازمان ها و ارگان های دیگر بیشتر تلاش می کنند

نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه برخی نیروهای مردمی و جهادی از یکسری سازمان ها و نهادها بیشتر کار می کنند و نسبتاً فعال ترند، افزود: نیروهای جهادی و مردمی از لحاظ تامین اقلام بهداشتی، مایحتاج ضروری زندگی مردم و... با تمام توان شان تلاش می کنند. اگر می خواهیم به تاکیدات مقام معظم رهبری و سایر مسئولین جامه عمل بپوشانیم باید از حواشی فاصله بگیریم و تحت لوای یک مدیریت که اکنون ستاد ملی مقابله با کروناست حرکت کنیم، من در اوایل شیوع کرونا برنامه ای به وزیر بهداشت دادم که متاسفانه نادیده گرفته شد، در این برنامه به استفاده حداکثری از همه نهادها و ارگان ها از جمله بسیج مناطق، مساجد و محله ها و همه افرادی که دلسوزانه می خواستند کمک کنند، تاکید شده بود، اگر به این برنامه عمل می شد در عرض 3 ماه زنجیره کرونا را قطع می کردیم. مردم در زمان دولت خاتمی که با ابتلاء کودکان به فلج اطفال همزمان شده بود، با کمک ارگان های مختلف با مراجعه خانه به خانه در دهان کودکان زیر 5 سال قطره ای می ریختیم که از ابتلای آن ها به فلج کرونا جلوگیری می کرد، همین موضوع باعث شد که در ایران فلج اطفال ریشه کن شود.

مردم همان مردم دوران جنگ هستند

احمد بیگدلی به فاصله گرفتن مردم از مسئولین و کم اعتماد شدن مردم به دولت اشاره کرد و گفت: علی رغم این فاصله افتادن بین مردم و مسئولین اما مردم ما همان مردم زمان جنگ و دوران سخت بحران های مختلف هستند، اگر  برخی نهادها مانند آستان قدس رضوی، آستان امام خمینی (ره)، ...که ظرفیت بسیار زیادی دارند به یاری بیایند و یک ماه تامین معاش کنند و در ادامه به همراه نیروهای زیر نظر وزارت بهداشت که زحمت زیادی می کشند در کنار مردم  یک صدا با مدیریت واحد برای  نابودی این بیماری تلاش کنند، می توان امیدوار بود که این بیماری در چهار ماه آینده از کشورمان ریشه کن شود. اگر کسی بخواهد به تنهایی سیاست گذاری کند و اقدام به رفع مشکلات کنند به نظرمی رسد نوعی تناقض در این حوزه ایجاد شده و دردی دوا نمی شود.

امیدواریم شاهد بی مسئولیتی و کم کاری یکسری نهادها در مقابله با کرونا و مسائل معیشتی نباشیم

عضو سابق کمیسیون اجتماعی در مجلس در پایان از مجموعه کادر بهداشت و درمان تقدیر و کرد و اظهاد داشت: از مردم خواهش می کنیم بیشتر به فکر خودمان باشیم، اکنون به نظر می رسد در راس قدرت و وزارتخانه ها، ارگان ها و سازمان های رده بالا مشکلی وجود ندارد، بلکه در سطوح پایین تر مانند استانداری ها، فرمانداری ها، مسئولین دانشگاه ها و... کمتر عمل می شود، این ارگان ها بیشتر با مردم ارتباط دارند، بنابراین از آن ها انتظار رعایت بیشتری می رود. در پایان امیدواریم دیگر شاهد بی مسئولیتی و کم کاری برخی نهادها در کشور نباشیم.

خبرنگار : مهدی برازنده

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 627870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟