آمارفوتی‌های روزانه بهشت‌زهرا به بیش از 400مورد رسید/ حضور نیروهای کمکی در بهشت زهرا

کرونا/ به گزارش رکنا، زهرا صدراعظم نوری «رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران» درباره همکاری دیگر دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی در بهشت زهرا گفت: با توجه به افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ بهشت زهرا در این ایام خیلی درگیر است. در دو هفته اخیر آمار فوتی‌های روزانه تهران در بهشت زهرا بیش از ۴۰۰ مورد رسیده است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به کووید ۱۹ است و این مساله حجم کار را در بهشت زهرا بالا می‌برد.

او ادامه داد: به ویژه اینکه در کنار فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ که خود شرایط خاص و ویژه‌ای دارند، فوتی‌های ناشی از عوامل عادی نیز وجود دارند و این روزها فشار مضاعفی به نیروهای خدماتی بهشت زهرا در ۹ ماه اخیر وارد شده است.

نوری با بیان اینکه پرسنل بهشت زهرا از اسفند ماه تاکنون درگیر کرونا هستند گفت: این مساله برای آن‌ها خستگی و فرسودگی برای ایجاد می‌کند. اما با تمام تلاش و ایثارگری خود حتی یک روز هم کار را مختل نکردند و به خوبی خدمات‌رسانی کردند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شواری شهر تهران درباره حضور نیروهای کمکی بمنظور خدمات‌رسانی در بهشت زهرا گفت: احتمال اینکه ضرورت داشته باشد نیروهای کمکی از جاهای مختلف برای کمک‌رسانی در بهشت زهرا حاضر شوند وجود دارد، تا به کمک نیروهای خدماتی کار تغسیل فوتی‌ها به خوبی انجام گیرد و سرویس‌های لازم را به خانواده‌های متوفیان ارائه دهد.

او در واکنش به این مساله که بسته شدن جاده‌ها منجر به شلوغی جاده‌های درون شهری، پارک و پاساژها شده است، آیا برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و تجمع برنامه‌ای درنظر گرفته می‌شود یا خیر گفت: مهمترین اقدام اثرگذار در رابطه با این بیماری، پیشگیری است. متولیان امر و مسئولین وزارت بهداشت بارها به این امر تاکید داشتند، پیشگیری بهترین راه مقابله با کرونا است و رعایت چند نکته در این مورد باید رعایت شود.

نوری گفت: رعایت فاصله فیزیکی، فاصله گرفتن از افراد دیگر، اسفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست و شوی دست‌ها و تعویض چندباره ماسک در صورت حضور طولانی مدت در محیط بیرون از جمله نکاتی است که باید همه شهروندان بر حسب مسئولیت اجتماعی خود آنرا رعایت کنند.

او به جداسازی ماسک‌ها از سایر زباله‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان زمانی که ماسک خود را عوض می‌کنند حتما آنرا در یک کیسه جداگانه قرار دهند و در سطل زباله در بسته گذاشته شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: بررسی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از آن در اجتماعات حضور داشتند، یا از ماسک استفاده نکرده‌اند و به پروتکل‌های بهداشتی قائل نبوده اند.

نوری از شهروندان درخواست کرد تاجایی که ممکن است از خانه خارج نشوند و گفت: ادامه زندگی بسیاری از شهروندان مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط حاضر است و اگرچه که حضور دائم در منطل ممکن است سخت باشد، اما وقتی به دنبال آن سلامتی می‌آید تحمل شرایط را برای مردم آسان‌تر می‌کند.

او گفت: از مردم عاجزانه می‌خواهیم که همه کمک کنند و این موضوع تنها با اقدام یک فرد و گروهی خاص میسر نیست، بلکه همه آحاد مردم باید کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم.

نوری با اشاره به احتمال بروز وارونگی دما در هفته‌های پیش رو گفت: هرچه جلوتر می‌رویم روزهای سرد و آلوده را در پیش داریم و احتمال اینکه در روزهای پیش رو وارونگی دما را مانند سنوات گذشته تجربه کنیم بیشتر است و با توجه به اینکه آلودگی هوا و شیوع کووید ۱۹ رابطه مستقیمی دارند، آلودگی می‌تواند شیوع این بیماری را شدت ببخشد و در نتیجه بهترین کار این است که از هرگونه اقدام غیر ضروری اجتناب کنیم، احضور غیر ضروری با خودروهای شخصی در شهر را کاهش دهیم و کمک کنیم تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

او درپاسخ به این سوال که آیا محدودیت تردد در پارک‌ها اعمال می‌شود، گفت: پارک‌ها فضای باز هستند و ضریب ریسک در آن‌ها پایین‌تر است و هنوز به جایی نرسیدیم که ممنوعیت و محدودیت در پارک‌ها اعمال شود. اما برای حضور در پارک‌ها باید دو اقدام انجام شود؛ یک اینکه شهروندان باید از ماسک استفاده کنند و نباید در پارک‌ها تجمعی صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟