شورای شهر تهران در انتظار پاسخ  بنیاد مستضعفان برای حمایت از دستفروشان / پیامک های بی جواب مانده است!

دستفروشان/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مردم کمتر خرید می کنند و کسبه بسیاری با ورشکستگی دست و پنجه نرم می کند و به تدریج به دستفروشان می پیوندد تا هزینه های کمتری بپردازند. و حالا بر تعداد دستفروشان افزوده خواهد شد و هستند کسانی که با شیوع کرونا و بلبشوی اقتصادی در حال پیوستن به دستفروشانند. از سوی دیگر مدیریت شهری از ساماندهی و حمایت این قشر از جامعه (دستفروشان) سخن می گوید. از این سو اما حداقل دستفروشان مترو می گویند که حمایتی ندیده اند.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: شرکت ساماندهی مشاغل سامانه ای را راه اندازی کرده که دستفروشان بتوانند در آن ثبت نام کنند.

لیست دستفروشان مشخص می شود

وی با اشاره به این که دستفروشان باید با مراجعه به این سامانه ثبت نام کنند، افزود: کسی نباید از آنها آمار بگیرد. البته پس از ثبت نام دستفروشان، اطلاعات آنها راستی آزمایی می شود. دستفروشان یک فرزند با سواد دارند یا خودشان باسواد هستند که بتوانند در سایت ثبت نام کنند. پس از ثبت نام از طریق مناطق، محلات و شورایاری ها غربالگری می شود تا دستفروشان واقعی مشخص شوند. ما برای هر گونه حمایتی از دستفروشان از اطلاعات سامانه استفاده خواهیم کرد. برای این ثبت نام اطلاع رسانی کامل توسط رسانه ها، صدا و سیما و... انجام شده است.

ساماندهی دستفروشان وظیفه وزارت کار است

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در این مورد وظیفه ای ندارد، تاکید کرد: ساماندهی دستفروشان ربطی به شهرداری ندارد بلکه در حیطه وظایفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. اما مدیریت شهری بنا به دلیل مسئولیت مدنی دغدغه زندگی دستفروشان را دارد.

منتظر پاسخ رئیس بنیاد مستضعفان هستم

زهرا نژادبهرام با اشاره به پیگیری های حمایتی از دستفروشان در گذشته، گفت: دو بار توانستیم از بنیاد مستضعفان برای حمایت از دستفروشان کمک بگیریم. اما برای سومین حمایت با پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان تماس گرفتم و حتی پیام دادم اما هنوز پاسخی از ایشان دریافت نکردم. به برخی از همکاران ایشان نیز پیام دادم اما هنوز نتوانستم مشارکت بنیاد را جهت پرداخت مبلغ دیگری را برای دستفروشان جلب کنم.

بازارچه های ضد عفونی شده دستفروشان

وی با اشاره به ساماندهی برخی دستفروشان در بازارچه ها توسط مدیریت شهری، اظهار کرد: می دانستیم مردم دغدغه بیماری کرونا را دارند. وقتی دستفروشان را به بازارچه ها هدایت کردیم خدمات ضدعفونی کنند را کامل کردیم تا مردم با خیالی آسوده خرید کنند. منطقه 15 سرآمد این موضوع بود چرا که هم فضا را مناسب و به طور مداوم آنجا را ضد عفونی کردند.

سامانه دستفروشان بسته می شود

زهرا نژادبهرام در پاسخ به این سوال که چه تعداد در سامانه دستفروشان سازمان مشاغل شهرداری ثبت نام کرده اند؟ گفت: من شنیدم که 10هزار نفر ثبت نام کرده اند. اما باید این افراد غربالگری شوند و دستفروش بودن شان راستی آزمایی می شود. پس از غربالگری همسان سازی صورت می گیرد. توصیه می کنم که دستفروشان در این سامانه ثبت نام کنند چرا که سامانه همیشه باز نمی ماند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟