تنبلی کارمندان دورکار و بحران نظم در پساکرونا / والدین به فرزندانشان تقلب می آموزند

کرونا/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مسئولان این تدابیر را برای حفظ سلامتی مردم اندیشیده و به مرحله اجرایی رسانده است. از آنجایی که مسئولان ما همیشه غافلگیر می شوند و سرشان به کنترل کووید-19 گرم شده، دوران پساکرونا را فراموش کرده اند. دورانی که دانش آموزان و کارمندان باید آمادگی بیرون آمدن از خانه را داشته باشند. مجید ابهری، رفتار شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: دوران قرنطینه کرونایی محاسن و امتیازات متعددی از جمله حفظ سلامت افراد و بهداشت اجتماعی دارد.

عوارض رفتاری دورکاری

وی افزود: اما در مقابل محاسن و امتیازات دوران قرنطینه موضوع دورکاری برای دو گروه از افراد عوارض رفتاری و مشکلات متعددی خواهد داشت. گروه اول دانش آموزان که از چارچوب های ضوابط و قواعد تحصیلی خارج شده اند و هر وقت از صبح میل دارند از خواب بیدار می شوند و هر وقت دلشان خواست می خوابند.

این جامعه شناس با اشاره به درس خواندن و امتحان دانش آموزان، گفت: متاسفانه بسیاری از والدین به فرزندان خود به عنوان کمک، تقلب آموزش می دهند و به جای آنها پاسخ سوالات را می دهند یا به جای آنها امتحانات آنلاین را پاس می کنند. جامعه ستیزی، تنبلی جسمی و تحصیلی عوارض منفی دوران کروناست که در دوره پساکرونا برای جامعه چالشی جدی و خطرناک است.

مجید ابهری / رفتار شناس / جامعه شناس

تنبلی کارمندان دورکار در دوره پساکرونا

مجید ابهری با بیان این که دورکاری کارکنان و کارمندان باعث کاهش ترافیک، مشکلات شهری و شغلی می شود، تاکید کرد: دورکاری هزینه های قابل توجهی را نیز به موسسات تحمیل می کند. قراردادهای توافقی با کارکنانی که دورکار هستند اغلب به زیان موسسات است و در مورد کارکنان بعد از اتمام دوران قرنطینه و پایان دوره کاری تنبلی و خروج از چارچوب های انضباطی موجب دردسر آنها می شود. همانگونه که معمولا بعد از چند روز تعطیلی بسیار دشوار است که شاغلان دورابه به چارچوب کارمندی یا کارگری برگردد.

درگیریهای لفظی و فیزیکی در دوران پساکرونا

این رفتار شناس گفت: باید برای دوران پساکرونا و مشکلات رفتاری به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان برنامه های لازم، طراحی شده و از کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه دعوت و نظرخواهی کنند. افسردگی و خستگی ناشی از اقامت طولانی در خانه باعث بروز مشکلات روحی و عصبی در دانش آموزان و کارمندان شده و درگیری های لفظی و فیزیکی بین آنها و سایرین ساده ترین نتایج دوران پساکرونا خواهد بود.

مجید ابهری با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها به ویژه صدا و سیما در دوره کرونا تاکید کرد: باید آموزش های لازم در دوره کرونا به مردم ارائه شود تا در دوره پساکرونا با مشکل روبرو نشوند. اما در این آموزش ها روانشناسان، رفتار شناسان و جامعه شناسان باید در برنامه ریزی بازسازی و احیای فکری و جسمی در این زمینه به طور جدی همکاری کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟