چرا آمارها کمتر از واقعیت اعلام می شود؟ / تعداد جانباختگان 1.2 تا 2.5برابر اعلام رسمی است

آمار کرونا/ به گزارش رکنا: آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شد از همان روزهای ابتدایی جای بحث و جدل شده بود و چالش های بسیاری را به وجود آورده بود. بسیاری معتقد بودند که آمارها کمتر از حد معمول اعلام می شود. وزارت بهداشت نیز پافشاری بر آمارهای دقیق خود داشت. اما حالا ایرج حریرچی، معاون کل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آمارها اعلام می کند که مرگ و میر را از 1.7 تا 2.5 برابر اعلام رسمی بدانید.

وی تاکید کرد: نباید 252 یا 272 فوتی ناشی از کرونا را با 85 میلیون جمعیت ایران مقایسه کرد و گفت که رقم کمی است. در شرایط قبل از کرونا روزی 1000 تا 1050 فوتی و در حقیقت در سال 380 هزار فوتی داشتیم.

وی در تشریح آمارها افزود: این آماری که ما اعلام می کنیم بیمارانی هستند که تست PCR آنها مثبت است. آمار بالاتر است چون ما بیماران کرونایی داشتیم که چون تست آنها منفی شده طبق پروتکل های سازمان جهانی بهداشت جزو مرگ کرونایی محسوب نمی شود. اما می دانیم این فرد مبتلا به کرونا بوده و در بسته بندی کرونایی او را می فرستیم. آمارهای مرگ و میز در استان های مختلف ممکن است از 1.2 تا 2.5 برابر باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟