جلودارزاده: اگر رئیس جمهورمان زن بود به وضعیت آموزش و سلامت جامعه بیشتر فکر می کرد

ریاست جمهوری زنان / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زنان ایران همیشه برای موفقیت تلاش کردند و هستند زنانی که ریشه های خود را بریده و مهاجرت کرده اند از دیار خود، در مناسب و کرسی های سیاسی کشورهای مختلف را به دست آورده و در کشوری دیگر ریشه جدید دوانده اند. حالا در  ایران هم با تغییر تفسیر کلمه "رجل سیاسی" در قانون اساسی زنان می توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند.

سهیلا جلودارزاده، نماینده ادوار مختلف مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا رسیدن زنان به جایگاه رئیس جمهوری را یک حق دانسته و تاکید کرد: این یک حق انسانی است که هم  در تعیین سرنوشت خود شرکت کنند و هم به شکل قبول مسئولیت برای خدمت به مردم ، در جایگاه  تعیین کننده و مسئول قرار گیرند.

در قبول مسئولیت مدیریتی زنان دست کمی از مردان ندارند

سهیلا جلودارزاده با گفتن از اینکه در تجربه دنیا ثابت شده که در قبول مسئولیت های مدیریتی زنان دست کمی از مردان ندارند ادامه داد : در کشورهایی که زنان مسئولیت قبول می کنند شاهد پیشرفت ها و موفقیت های زیادی هستیم. امروز بسیاری به این اعتقاد دارد که حضور زنان در سیاست و مقدرات اساسی مملکت ها (که فرمایش حضرت امام (ره) بود) باعث تلطیف احساسات حکومت ها می شود و مهربانی، خدمت صادقانه و خالصانه در این مسئولیت ها جای خود را باز می کند. نمونه های موفق آن مانند آلمان، سنگاپور و... نیز در این حوزه وجود دارد. مدعی هستیم توانایی های شخصی یک زن مسلمان از توانایی های الهی منشا می گیرد، مسلما بهتر کار می کند.

اگر الان یک زن رئیس جمهور ایران بود به سلامت جامعه بیشتر فکر می کرد

نماینده دوره دهم مجلس با بیان این که این یک حق است برای جامعه زنان ماست، گفت: مطمئنا اگر یک زن رئیس جمهور بود یکی از مهم ترین مسائل او تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و سلامت کودکان در دوره کرونا می شد. یا تامین معاش خانواده و رفاه عمومی جامعه را مد نظر و اولویت قرار می دهد. چون یک زن اولین کسی است که چراغ خانه را روشن می کند و آخرین کسی است که چراغ ها را خاموش می کند و تمام امور خانواده او مربوط به تلاش و همت اوست.

مردم منتظر یک کلمه حرف حساب هستند

سهیلا جلودارزاده در پاسخ به این سوال که آیا شکسته شدن تابوی حضور زنان در مسند ریاست جمهوری فرصتی است برای زنان؟ تاکید کرد: البته تابویی شکسته نشده است و سال هاست که این موضوعات مطرح می شود. در شرایط فعلی درباره اصل یک مسئله را مطرح شذده و بعضی حق دارند برای ایجاد رضایتمندی این موضوعات را مطرح کردند اما مردم این روش ها را تجربه کردند و منتظر یک کلمه حرف حساب هستند.

زنان هیچ وقت شکست نمی خورند حتی اگر کشته شوند

وی در پاسخ به این سوال که یک رئیس جمهور زن در جامعه مردانه چگونه فعالیت خواهد کرد؟ گفت: این مسئله به شخصیت کسی که می خواهد مسئولیت قبول کند برمی گردد. دوم این که مردمی که رای دادند تا کجا از رئیس جمهور منتخب خود حمایت می کنند. کار بسیار سخت است اما از سوی دیگر باید بدانیم که باطل نابودشدنی است. هر حرکتی که مبنای قانونی نداشته باشد، محکوم به شکست است. زنی این ظرفیت را در خود می بیند و رئیس جمهور می شود اگر متکی به نیروی لایزال الهی باشد هیچ وقت شکست نمی خورد حتی اگر کشته شود. حرف حق این را ثابت کرده است و نشان داده که می شود خوب کار کرد.

نمی خواهم رئیس جمهور ایران شوم اما ...

نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نامزد ریاست جمهوری می شوید؟ تاکید کرد: خیر. ترجیح می دهم خدمتگزار کوچک و جز باشم تا این که قبول مسئولیت کنم. این توانایی را در خودم نمی بینم اما  تاکید می کنم که در حال حاضر این مهم است که نام یک زن به عنوان کاندید ریاست جمهوری تایید شود.

بسیاری از وزرای ما سابقه مدیریتی و اجرایی کمی داشتند

سهیلا جلودارزاده در پاسخ به این سوال که چرا گفته می شود ما فقط دو زن (معصومه ابتکار و مرضیه وحید دستجردی) داریم که در حد وزیر بودند و سیاست ورزی کرده اند؟ و می توانند به عنوان کاندید ریاست جمهوری مطرح شوند تاکید کرد: بسیاری معتقدند که شهید رجایی موفق ترین رئیس جمهور ایران است و به عنوان سمبل و الگو از ایشان اسم می برند. شهید رجایی یک معلم مدرسه بوده است. اگر بخواهیم از این دید نگاه کنیم به این می رسیم که زنان زیادی وجود دارند که بتوانند کشور را به سامان برسانند. این خانم هایی که اسم بردید نیز سابقه اجرایی دارند و موفق بودند و می توانند به عرصه انتخاب شوند. ما شاهد هستیم که یک نفر را از یک شرکت می آورند و به عنوان وزیر معرفی می کنند. بسیاری از وزرای ما سابقه مدیریتی و اجرایی کمی داشتند. ولی به دلیل انتصاب شان به یک مقام کشوری باعث می شود که مسئولیت بگیرند. خوب است که اگر در قانون ریاست جمهوری داشتن سوابق اجرایی مدنظر باشد. اما این قانون وجود ندارد و حتی مدیرکل شدن از زنان دریغ می شود چطور یک زن دست پیدا کنیم که این مسئولیت را قبول کند و جزو "رجال سیاسی" قرار گرفته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟