نصب نیروگاه خورشیدی و سامانه پایش آنلاین مصرف انرژی

به گزارش رکنا، محمدرضا ندرلو معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف انرژی و به تبع آن کنترل انتشار آلایندگی محلی و گازهای گلخانه‌ای، سامانه مانیتورینگ هوشمند اندازه‌گیری، فراخوانی، آنالایز داده و نمایش آنلاین انواع پارامترها شامل مصرف انرژی برق، پروفایل بار، هزینه برق، مصرف سوخت بابت تولید برق، انتشار گازهای گلخانه‌ای تهیه و راه‌اندازی شد.

وی افزود: از مهم‌ترین مزایای این طرح می‌توان به سهولت در امر ممیزی مصرف انرژی، تفکیک مصارف انرژی هر واحد، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ارتقای رتبه و بهبود بازدهی انرژی ساختمان، امکان مانیتورینگ میزان مصرف انرژی ساختمان، محاسبه میزان مصرف و صدور قبض آب، گاز و برق هر واحد، کاهش میانگین حدود ٣٠ درصد در مصرف انرژی کل ساختمان و جبران هزینه‌های خرید تجهیزات از طریق کاهش هزینه مصرف انرژی اشاره کرد.

ندرلو وظیفه سامانه هوشمند پایش تأسیسات را مانیتورینگ تمامی تجهیزات و تأسیسات ساختمان خواند و تصریح کرد: این سامانه در مواقع لزوم اقدام به آلارم‌دهی، کنترل و تعویض فرایندها می‌کند و در کنار نیروهای تعمیر و نگهداری تأسیسات ساختمان قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه همچنین درباره آغاز راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در ساختمان اصلی منطقه با هدف توسعه انرژی‌های نو و کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید برق توضیح داد: تاکنون روزانه 75 کیلووات تولید انرژی از طریق انرژی خورشیدی داشتیم که حال با اضافه‌شدن این نیروگاه با ظرفیت ۲۵ کیلووات، جمع میزان تولید انرژی در منطقه ما به 100 کیلووات رسیده است.

وی در پایان گفت: این پروژه که به دلیل استفاده بهینه از انرژی خورشیدی و کاهش هزینه‌ها و آلایندها از اهمیت فراوانی برخوردار است، در ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 610779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟