حجم ویدیو: 4.61M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37

به گزارش رکنا، همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» از طریق ویدیوکنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح می‌شود. این پروژه‌ها امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور افتتاح می‌شوند و بیمارستان‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان هستند که با بهره برداری از این پروژه ها، بالغ بر ۱۲۵ هزار مترمربع و همچنین ۱۴۰۰ تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده می‌شود.

این پروژه‌ها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی و همچنین کمک خیرین حوزه سلامت ساخته شدند و کل اعتبار هزینه شده در این پروژه ها، بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است.

بیمارستان تالش در استان گیلان بوده و این بیمارستان با زیربنای بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع و تعداد ۲۳۱ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۵۰ نفر ساخته شده است، افتتاح شد. این بیمارستان 30 تخت مراقبت ویژه دارد و غرب استان گیلان قرار گرفته است. این بیمارستان افتتاح شد.

 بیمارستان 235 تختخوابی در سقز

بیمارستان شفای سقز در استان کردستان است، این بیمارستان با زیربنای بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع و تعداد ۲۳۵ تخت بیمارستانی اشتغالزایی ۳۰۰ نفر ساخته شده است. این بیمارستان بخش های کودکان، داخلی، چشم، جراحی و... را دارد. با افتتاح این بیمارستان توریسم درمانی نیز توسعه خواهد یافت.

رئیس جمهوری در این افتتاحیه پس از تشکر از دست اندرکاران، گفت: به مردم سقز و کردستان سلام عرض می کنم و امیدواریم دولت توانمندی داشته باشد که خدمات بیشتری را ارائه کند. به دستور رئیس جمهوری این بیمارستان نیز افتتاح شد.

کاهش بیماران کرونا در مازندران

بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران با زیربنای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و 240 تخت بیمارستانی است. این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده است پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه آغاز شد، دارای بخش‌های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است. گفتنی است؛ در دوران کرونا بالغ بر 770 تخت اضافه شد به استان مازندران.

14000 خانه هلال افتتاح شد

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: سلام و صبح بخیر عرض می کنم خدمت مردم بسیار خوب سرزمین مازندران، استانی که پذیرای مهمانان عزیز بوده در تابستان و در سایه مهمان نوازی رنجی دید. برای بیماران کرونایی شفای عاجل داریم. آمار مازندران کاهش یافته است. به نام خداوند بزرگ و با یاد همه شهیدان و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بیمارستان 240 تخته خوابی بهشهر را افتتاح بفرمایید.

همتی، رئیس هلال احمر در این افتتاحیه، به ایجاد خانه های هلال در کشور اشاره کرد و گفت: بعد از زلزله دماوند رئیس جمهوری دستور داد که به سرعت این خانه های هلال راه اندازی شود. 1400 خانه هلال در نقاط محروم راه اندازی شد و کاملا داوطلب محور مدیریت می شود. شارژ انبارها نیز در حال انجام است. بیش از 21 پروژه ایجاد انبارها، پایگاه امدادی به دست شما افتتاح خواهد شد. بیش از 3500میلیارد ریال هزینه این 21 پروژه شده است.

حسن روحانی با تشکر از همتی گفت: تعقیب می کردم که انبارهای هلال احمر همیشه پر و آماده باشد تا در شرایطی که ممکن است کشور با آن روبرو شود. خدمات هلال احمر در داخل و خارج از کشور، همچنین 1400 خانه هلال را در سراسر کشور راه اندازی کردید و قول دادید که به 5000هزار برسد جای تشکر دارد. 1400 خانه هلال 7 پروژه مرکز بهداشت و درمان و توانبخشی، شبکه امداد و نجات را آغاز نمایید علی برکت الله. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟