کلاهبرداری با نام انجمن نابینایان ایران

نابینایان/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهایی که ویروس کرونا سلامت جامعه را تهدید می کنند، افرادی هستند که بدون هیچ رحم و مروتی به دنبال پر کردن جیب خود هستند و به هر طریق و با سوءاستفاده از هر نامی برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنند. در این میان انجمن نابینایان ایران از سوءاستفاده برخی از نام این انجمن خبر داده و اطلاعیه ای صادر کرده و در آن عنوان کرد:

با درود سلام بر مردم همواره خیر و نیکو کار ایران عزیز.

در روزها و ماههای اخیر و با تماسهای مکرر شما مردم عزیز و نیکوکار پی بردیم که افرادی سودجو به نام انجمن نابینایان ایران اقدام به فروش محصولات غذایی از جمله عسل, چای و ...نموده اند و مدعی آن هستند که عواید حاصل از این کار را به نابینایان و اعضای تحت پوشش انجمن نابینایان ایران اختصاص می دهند.

بر همین اساس بر خود واجب دانستیم که با توضیح چند نکته اقدام به روشنگری و بیان حقایق بنماییم.

1) در درجه اول انجمن نابینایان ایران رسما انجام هر گونه فعالیت اقتصادی اعم از خرید و فروش محصولات غذایی و ... که عواید حاصل از آن به نابینایان و نیز اعضای تحت پوشش این تشکل اختصاص پیدا می کند را قویا" تکذیب می نماید.

2) انجمن نابینایان ایران نسبت به اخاذی از مردم مهربان ایران تحت عناوین یاد شده هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد.

3) انجمن نابینایان کیفیت کار این مجموعه ها را که به نام نابینایان اقدام به فروش محصولات خود و سوءِ استفاده از عواطف و احساسات مردم شریف ایران می نمایند و همچنین کیفیت این محصولات غذایی را از حیث رعایت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی به هیچ وجه تایید نمی نماید.

4) برای انجمن نابینایان ایران و با انجام تحقیقات میدانی به اثبات رسیده که ادعای این شرکتها و مجموعه ها مبنی بر ایجاد شغل برای نابینایان کاملا بی پایه و اساس و کذب بوده و این شرکتها که شرکتهایی غالبا خصوصی هستند سعی دارند تا تنها با استفاده از نشان عصای سفید و نابینایان ضمن تحریک عواطف و احساسات مردم نوعدوست ایران عزیز به مقاصد سودجویانه خود برسند.

5) از مردم عزیز و شریف ایران خواهشمند است تا به محض برخورد با این مورد و نیز موارد مشابه ضمن عدم همکاری با این مجموعه های به ظاهر خیریه مراتب را جهت پیگیری فورا به انجمن نابینایان ایران اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟