جولان مافیای بزرگ ترانزیت دانشجو و دانش آموز به خارج کشور / گردش مالی آنها نامعلوم

پزشکی/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شاید یه زمانی کلمه مافیا در هر حوزه ای توجه ها را جلب می کرد اما این روزها انگار این کلمه هم قبح خود را از دست داده و به یک کلمه عادی تبدیل و باعث شده که هزارهای پای غول پیکر به حوزه سلامت جامعه نیز رخنه کند و تهدیدی برای جان ایرانی هاست. انتقال دانشجویان پزشکی از خارج ایران راهی شده برای دور زدن کنکور و سختی هایش. سید مجید حسینی، استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره دور زدن کنکور توسط برخی برای رسیدن به کرسی های دانشگاه های پزشکی تاکید کرد: موسساتی در ایران هستند که در مقابل دریافت پول، افراد را برای ادامه تحصیل  به کشورهای دیگر می فرستند. در این حوزه مافیای بزرگی شکل گرفته است.

وی افزود: بسیاری از این موسسات سرمردم کلاه می گذارند اما بخش دیگر آن با گردش مالی عظیمی دانشجویان را به خارج می فرستند. این موسسات بیشتر دانشجویان را برای پاس کردن 30 تا 36 واحد پزشکی به لهستان، روسیه و... می فرستند.

گردش مالی نجومی اما پنهان

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که گردش مالی این مافیا چقدر است؟ گفت: مشخص نیست چرا که مراودات مالی آنها پنهان است و مشخص نیست که چقدر از مردم پول دریافت می کنند.

سیدمجید حسینی تاکید کرد: حتی شنیده ها حاکی از آن است که بخشی از این دانشجویان خارج از کشور هم نمی روند اما برای آنها پرونده تشکیل می دهند. یعنی موسسات با دانشگاه های کشورهای مذکور هماهنگ هستند و بدون آن که دانشجو از ایران خارج شود اما گواهی گذراندن 30 تا 36 واحد پزشکی برای او صادر می شود. متاسفانه برخی افراد در علوم پزشکی تحصیل می کنند که معدل دبیرستان شان زیر 13 بوده است و کنکور هم نداده اند. به عنوان مثال 36 واحد در لهستان گذرانده اند شورای انتقال وزارت بهداشت به صورت قانونی آنها را به دانشگاه های ایران انتقال می دهند. این افراد با پرداخت 300 میلیون تومان دانشگاه آزاد علوم پزشکی، دانشگاه شهید بهشتی یا علوم پزشکی البرز ثبت نام می کنند. چند روز پیش دانشگاه علوم پزشکی البرز ثبت نام وسیعی در این زمینه داشت. این افراد با کسانی که چند سال درس خوانده و در کنکور شرکت کرده در یک کلاس می نشینند. فکر کنید که قرار است این افراد تا چند سال دیگر جراحان کشورمان شوند. چه کسی جرائت می کند جان خود را به دست آنها بدهد؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟