قیمت واکسن احتمالی کرونا  مشخص شد

واکسن کرونا / به گزارش رکنا ، به نقل از رادیو فرانس اینتر، «الیویه بوژییو» مدیر شرکت داروسازی «سانوفی» فرانسه روز شنبه اعلام کرد:ما در حال ارزیابی هزینه های تولید هستیم؛ هنوز قیمت نهایی واکسن کرونا کاملا مشخص نیست اما کمتر از ده یورو خواهد بود.

وی افزود: ما در تابستان با آمریکایی ها، اروپایی ها و انگلیسی ها قراردادی منعقد کردیم که بر اساس آن ایالات متحده حدود ۱۰۰ میلیون دوز، اروپایی ها حدود ۳۰۰ میلیون دوز و بریتانیا حدود ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

در حالی که بسیاری از کشورهای قاره سبز با روند افزایشی موج دوم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، اتحادیه اروپا، از توزیع واکسن کرونا تولیدی شرکت انگلیسی - سوئدی آسترازنکا در ماه نوامبر (آبان- آذر) خبر داده است.

«الیویه بوژییو» مدیر شرکت داروسازی «سانوفی» فرانسه درباره قیمت واکسن کرونا شرکت انگلیسی – سوئدی آسترازنکا که حدود ۲.۵۰ یورو تعیین شده، تصریح کرد: اختلاف قیمت به این دلیل می تواند باشد که منابع، محققان و مراکز تحقیقاتی - آزمایشگاهی تولید واکسن کرونا در داخل تامین می شود حال آنکه شرکت آسترازنکا بخشی از فرآیند تولید واکسن این بیماری را برون‌سپاری کرده است.

تلاش‌های فرانسه و دیگر رقبای اروپایی‌اش برای ساخت واکسن کرونا در حالی ادامه دارد که روسیه سه هفته پیش از نخستن واکسن کرونا در جهان پرده برداری کرد و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری این کشور از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی در ماه میلادی آینده خبر داده است.

از زمان شروع زمزمه‌های ساخت واکسن کرونا در گوشه و کنار جهان و احتمالی دستیابی به واکسن های قطعی و موثر در ماه‌های آینده، اضطراب دولت‌ها برای آنکه از گردونه رقابت برای دستیابی به این کالای حیاتی عقب نمانند، هر روز بیشتر شده تا جایی که امضای قراردادهای پیش خرید این واکسن به یکی از برگ برنده های برخی دولت ها برای پیشبرد اهداف سیاسی خود تبدیل شده است.

طبق آمار «ورلد میتر»، تا این لحظه افزون بر ۲۷ میلیون و ۸۳ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۸۴ هزار و ۲۸ نفر هم بر اثر بیماری جان خود را از دست داده‌اند و ۱۹ میلیون و ۲۱ هزار نفر بهبود یافتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 602507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟