ورود رنگ های شاد در پروژه های عمرانی تهران

شهر/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تهران شهری با نمایی از سنگ، شیشه، آهن و گاه چوب از جمله شهرهایی است که رنگ های شاد در آن کم دیده می شود. همین امر شد یکی دیگر از سه ضلع مثلث شعارهای پیروز حناچی. او با شعار "تهران شهری برای همه"، "سه شنبه های بدون خودرو" و در نهایت "استفاده از رنگ در تهران" انسان محور بودن نگاه مدیریت جدید شهری را ترسیم کرد. اما برخی بر این عقیده اند که کرونا این شعارها را تحت الشعاع خود قرار داده است. کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا شور و شوق اولیه را در استفاده از رنگ ها در شهر تهران نمی بینیم؟ این محور از خواسته شهردار تهران به دست فراموشی سپرده شده است؟ به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: موضوعی که شهردار تهران به آن اشاره کرد به واقع درست است. تهران و سایر کلانشهرهای کشور فاقد رنگ است و به شدت خاکستری هستند. این در روحیه مردم نیز تاثیرگذار است.

کاوه علی اکبری / مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران

رنگ مولفه مهم پروژه های سال جاری

وی افزود: از زمانی که شهردار تهران در مورد رنگ صحبت کرد، سعی شده در پروژه های شهری "رنگ" به عنوان یکی از مولفه های طراحی مد نظر قرار گرفته شود. در حال حاضر یکی از شاخصه های پروژه های محله محور که ایجاد شده و به بهره برداری می رسند. اما باید توجه داشت که طراحی و اجرای پروژه های شهری زمان بر است. ولی شهروندان تهرانی مطمئن باشند که در پروژه های شهری سال جاری نمونه های قابل توجهی از رنگ را مشاهده خواهند کرد.
وی به نماهای ساختمان ها نیز اشاره کرده و گفت: در یکسال گذشته موضوع کمیته های نما در مناطق به صورت جدی در حال پیگیری است و اساتید و صاحبنظران در این حوزه به کارگرفته شدند تا کمیته های نما تشریفاتی نباشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 600302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟