دانش آموزان اول و دوم ابتدایی باید در مدرسه حاضر شوند

دانش آموزان/ به گزارش رکنا، مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره برنامه آغاز سال تحصیلی با توجه به وضعیت قرمز بودن شهر تهران و همچنین اهمیت آشنایی دانش آموزان اول ابتدایی با مدرسه و معلمان گفت: شرایط دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی نسبت به سایر پایه‌ها خیلی خاص‌تر است و اینها در ابتدا باید با معلمشان یک ارتباط عاطفی برقرار کنند تا بتوانند از نظر آموزش و فضای آموزشی و مواد آموزشی که معلمشان در اختیارشان می‌گذارد، استفاده کنند.

ثقفی افزود: ارتباط عاطفی در ابتدای کار خیلی مهم است و ما به مدارس ابتدایی توصیه و پیشنهاد کردیم که اگر شرایطشان فراهم است و می‌توانند پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را به صورت کامل رعایت کنند، در هفته اول سال تحصیلی یک یا دو روز یا چند ساعت دانش آموزان را بیاورند تا با معلمشان ارتباط عاطفی برقرار کنند، وگرنه مدارس به طور کامل در صورت ادامه وضعیت قرمز به شکل غیرحضوری فعالیتشان را ادامه خواهند داد. برنامه بازگشایی مدارس همین گونه است، مگر این که وضعیت به زرد یا سفید تغییر کند.

استفاده از آموزش سیما برای دانش آموزان محروم

وی درباره تامین تجهیزات آموزشی مانند تبلت و گوشی اندروید برای دانش آموزان حاشیه کم برخوردار تهران و کمک به آنها جهت همگام شدن امر آموزش با سایر دانش آموزان در فضای مجازی گفت: ما برای وضعیت آموزشی فعلی با توجه به شرایط کرونا سه راه حل انتخاب کردیم و این سه راه حل را متناسب با وضعیت پیش خواهیم برد. اولین راه حل استفاده از فضای مجازی است که نیازمند یک سری ابزار مثل گوشی هوشمند و اینترنت است. راه حل دوم استفاده از آموزش‌های صداوسیما است. در شبکه آموزش نیز معلمان همه مباحث درسی را آموزش می‌دهند و خیلی از افرادی که به سیستم هوشمند دسترسی ندارند، می‌توانند از شبکه آموزش سیما استفاده کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سومین راه حل برای کسانی است که نه به سیستم هوشمند دسترسی دارند و نه امکان استفاده از تلویزیون و شبکه آموزش را دارند و در شرایط فعلی و شهر تهران تعدادشان معدود و انگشت شمار است، اما ما برای این افراد هم آموزش‌ها را به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس انجام خواهیم داد.به تعبیر دیگر این دانش آموزان که تعدادشان محدود است اگر در هر مدرسه چند نفر باشد، معلمان به مدرسه می‌روند و آموزش می‌دهند.

ثقفی تاکید کرد: ما برای تامین تبلت و گوشی هوشمند برنامه یا بودجه‌ای نداریم و اگر هر بخشی این امکان را دارد و می‌تواند این شرایط را فراهم سازد ما هم استقبال می‌کنیم تا در اختیار دانش آموزان بگذاریم.

تلاش برای رایگان شدن شبکه شاد

وی درباره آخرین مذاکرات آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات برای رایگان شدن اینترنت جهت استفاده دانش ِموزان از شبکه شاد گفت: اینترنت مدارسی که از خط‌های شرکت مخابرات استفاده می‌کنند، تقریبا برای مدارس رایگان می‌شود، اما برای دانش آموزان هم در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا هزینه‌ای که جهت استفاده از اپلیکیشن شاد صرف می‌شود را به صفر برسانیم تا شبکه شاد رایگان شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: در حال حاضر هزینه اپلیکیشن شاد با توجه به تعرفه‌هایی که مخابرات برای فضاهای اینترنت داخل کشور گذاشته یک سوم قیمت اینترنتی است که شرکت‌های خارجی برای برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند که البته قرار شده هزینه شاد نسبت به آن هم کمتر محاسبه شود؛ یعنی هزینه استفاده از شبکه شاد برای مدارس تقریبا صفر و برای اولیا و دانش آموزان بسیار محدود خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 600102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟