شهرداری مجوز ساخت پارکینگ میدهد اما  بساز بفروش ها مجتمع تجاری می سازند

پارکینگ/ به گزارش گروه اجتماعی رکنا: گفته می شود در دوره گذشته شهری این شهر فروشی به اوج خود رسیده است. یکی از فروش های عجیب و غریب شهر تغییر کاربری هاست. تغییرهایی که خارج از طرح تفصیلی صورت گرفت و کوچه های تنگ و ترش شهر را هم پر کرد از پاساژها، مال ها و مجتمع های تجاری و اداری. برخی انگشت اتهام را به سوی کارمندان و مدیران شهرداری نشانه رفتند و آنها را مقصر می دانستند. اما به نظر می رسد بخش شهرداری که پروانه ساخت صادر می کنند این بار مقصر نبودند بلکه آنها که پایان کار را صادر کردند مقصر بیشترین بی نظمی و بلبشوهای شهری هستند.

امیر ساعدی داریان / کارشناس شهری

مجتمع تجاری ارگ پارکینگ بود

امیر ساعدی داریان، کارشناس شهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در این مورد تاکید کرد: در دوره گذشته شهری پروژه ها با رویکرد مالی پیش رفته اند. پروژه ای که پروانه ساخت دریافت می کرد با پروژه ای که در انتها، پایان کار می گرفت بسیار متفاوت بوده است.

وی افزود: جواز اولیه مجتمع تجاری ارگ در تجریش پارکینگ طبقاتی بوده است. آنچه که برای آن جواز صادر شده تا آنچه پایان کار گرفته است از زمین تا آسمان متفاوت است. یکی از نکات مهمی که باید در مسیر پروژه های بزرگ تعریف شود این است که حد مشخصی از تغییرات جواز را در نظر بگیرند که پروژه نتواند به این تغییر بزرگ برسد.

شورای شهر پنجم نتوانست یک پل را تخریب کند

این کارشناس شهری با اشاره به ساختمان دوم پاساژ پالادیوم تاکید کرد: ساختمان دوم پالادیوم به عنوان یک پروژه مسکونی ساخته شده بود اما با ساخته شدن پل بین این دو ساختمان، این پروژه مسکونی به تجاری و اداری تبدیل شد. متاسفانه شورای شهر پنجم تهران از ابتدای مدیریت خود سعی کرد این که پل را تخریب کند که نتوانست. با این پل و تونل ساختمان دوم پالادیوم که در پروانه ساختمان مسکونی بود، دچار تغییر کاربری و ماهیت شد.

پارکینگی که به اطلس مال تبدیل شد

امیر ساعدی داریان با اشاره به اطلس مال، گفت: جواز اطلس مال تجاری است اما در طرح تفصیلی به عنوان پارکینگ مشخص شده بود. زمین اطلس مال که کاربری پارکینگ داشت متعلق به بانک انصار و شهرداری منطقه 1 نیز در دوره قبل به بانک انصار بدهکار بود. به ازای طلب بانک انصار به او تراکم فروختند. اطلس مال تغییر کاربری گرفت بعد ساخت و ساز را شروع کرد اما ارگ با پروانه پارکینگ کلنگ به زمین کوبید و در عدم خلاف تغییر کاربری داد. یعنی با جواز پارکینگ ساخت و ساز را شروع کرد و به طبق همکف رسید. در همکف درخواست تغییر نقشه داد.

به گفته امیر ساعدی داریان پارکینگ های بسیاری حالا به پاساژ و مال تبدیل شده اند یا پایان کار تجاری و اداری دریافت کرده اند. این در حالی است که به گفته محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران "در پایتخت چیزی حدود 600هزار پارکینگ کسر داریم." پارکینگ ها جایی شده اند برای درآمدهای نجومی و مردم با شیوع بیماری کرونا حالا در خیابان ها سرگردان یک جای پارک یا پارکینگ هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟