دکتر هاشمیان : درمان مسئولان کرونایی با مردم فرقی ندارد

به گزارش رکنا ، محمدرضا هاشمیان متخصص طب اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: اگر فرد عارضه‌ای نداشته باشد مصرف هرچیزی برای درمان ویروس کرونا می‌تواند مناسب باشد.

او افزود: بایکی از پزشکان ترکیه صحبت می‌کردم و او گفت عسل به عنوان ماده پروفیلاکسی برای افراد خوب است و گل گاو زبان هم همانند عسل تاثیر زیادی دارد.

متخصص طب اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: درمان ویروس کرونا نمی‌تواند به تنهایی و با یک ماده غذایی انجام شود، بلکه در طول روز می‌توان هر کدام از مواد غذایی را دریافت کرد. ممکن است «آب گس» حال عده‌ای از افراد کرونایی را به عقیده خودشان بهبود ببخشد، اما به هیچ عنوان نباید آن را برای دیگران تجویز کرد.

او گفت: صحبت‌های پزشکان بر پایه علمی است اما بیماران مبتلا به کرونا به هیچ عنوان نباید برای تجویز داروهای افراد کلاهبردارپولی پرداخت کنند.

متخصص طب اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد:ممکن است عقیده مصرف چای برای بهبود هر نوع بیماری ویروسی تاثیرگذار باشد. اما دنبال کردن درمان های معجزه گر برای بهبود کرونا افراد را دچار مشکل خواهد کرد و نباید مصرف شود. برای مثال احتمال دارد روغن بادام برای بیماری‌ها خوب باشد که در اینصورت افراد با تهیه و خرید می‌توانند از آن استفاده کنند.

متخصص طب اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد: تمرکز کردن بر داروی درمان ویروس کرونا نباید صورت بگیرد؛ چرا که تجربه عمومی برای تاثیرگذاری این دارو وجود ندارد و افراد نباید برای خرید آن هزینه‌ای انجام دهند، در واقع هرکسی برای کرونا می‌تواند دارویی را بخورد، اما حق تجویز و دریافت پول ندارد.

بین مردم عادی و مسئولان هیچ تفاوتی از نظر درمان بیماری وجود نخواهد داشت

او درباره درمان مردم عادی با مسئولان از نظر ویروس کرونا گفت: درمان ویروس کرونا بین مردم و مسئولان هیچ تفاوتی ندارد، اما برخی از مردم بر اساس باور‌های اشتباه این موضوع را نمی‌پذیرند و فکر می‌کنند که درمان مسئولان با آن‌ها تفاوت‌هایی دارد.

متخصص طب اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری اضافه کرد: بر اساس دارو‌هایی که در کشور وجود دارد تجویز انجام می‌شود و زمانی که دارو کمیاب شود برای سطح کشور این اتفاق خواهد افتاد، اما نوع تهیه دارو‌ها متفاوت بوده و در بازار آزاد برای پولداران راه باز است و انجام این امر کاملا اشتباه خواهد بود. درمان افراد جایی ایراد پیدا می‌کند که خارج از تعرفه دولتی قرار بگیرد.

او تصریح کرد: همه پزشکان در خط مقابله با ویروس کرونا قرار دارند و ممکن است به این بیماری مبتلا شوند و با مصرف دارو ممکن است خود را درمان کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 598546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟