هاشمی رفسنجانی نابغه سیاست بین الملل بود / چرا نمی گذراند مردم چهره واقعی هاشمی را بشناسند

آزادگان / حمید رضایی، خانم دباغ، حمید شمس الهی، مصطفی کزازی، رحیم قمیشی، جمشید ایمانی و سید محمد تقی طباطبایی از جمله این عزیزان بودند که در دیدار آزادگان با رییس شورای شهر تهران حضور داشتند.

به گزارش رکنا، در این دیدار صمیمی، آزادگان جنگ تحمیلی از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در آزادی اسرای جنگ، علاقه ای که اسرا در اردوگاه های عراقی به وی داشتند، و وحشت وهراس دشمن بعثی از این نام بزرگ سخن گفتند.

آیت الله هاشمی در دل همه ما جا دارد

یکی از آزادگان سخن خود را اینگونه آغاز کرد، ما می دانیم که روح بزرگوار آیت الله هاشمی اکنون شنوای سخنان ما است. اما آنچه که از دوران اسارت به یاد داریم، وحشت دشمن بعثی از نام بزرگمرد ایران است، و مدام ما را وادار می کردند که به وی ناسزا بگوییم. اما اسرا حتی در قبال خرد شدن استخوان هایشان زیر بار این کار نمی رفتند. آیت الله هاشمی در دل همه جا داشت و دارد.

این آزاده سربلند ادامه داد: وقتی با همت آیت الله هاشمی اسرا آزاد شدند، و به ایران اسلامی بازگشتند، ما 230 آزاده بودیم که به میهن بازگشته بودیم. در همان روزها و ساعات این آیت الله هاشمی بودند که بدون تکلف در کنار ما می نشستند، شاد و خوشحال و شعفی وصف ناشدنی. گویی ریسمانی دو طرفه آزادگان و آیت الله هاشمی را به هم متصل کرده بود، و آزادگان بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی آیت الله را در آغوش می گرفتند.

آیت الله هاشمی نابغه سیاست بین الملل بود

یکی دیگر از آزادگان جنگ تحمیلی گفت: آیت الله هاشمی تسلط وافری بر حقوق بین الملل داشتند. به رغم اینکه در حوزه اقتصاد نیز نابغه بودند. در آن روزهای اسارت، آیت الله هاشمی برای ما قهرمان ملی و در روزهای آزادگی و بازگشت به میهن امیرکبیر واقعی بودند. ایشان همواره برای همه زندانیان دلسوزی می کردند. چرا که خود رنج محبس را درک کرده بودند. ما خود را وام دار آیت الله می دانیم و پای این عهد خواهیم ماند.

چرا نمی گذراند مردم چهره واقعی آیت الله هاشمی را بشناسند

دیگر آزاده حاضر در مجلس گفت: ما در اسارت همیشه منتظر خطبه ها و سخنرانی هایشان بودیم. چرا که آیت الله هاشمی فرمانده جنگ بود. آنچه را می گفت در صدد تحقق بر می آمد.

آن روزها عراقی ها ما را وادار می کردند، به آیت الله ناسزا بگوییم و ما زیر بار نمی. رفتیم اما چه شده که امروز اخلاق جابجا شده، و ضد اخلاق جایش را گرفته است. شخصیتی که همه ما از ابتدای انقلاب همواره او را کنار امام (ره) می دیدیم، شخصیتی که امام به او علقه داشت، شخصیتی که موجبات پیروزی ایران در جنگ را فراهم کرد و شخصیتی که خدمات فراوانی انجام داد، چگونه است که امروزه در صدد تخریب وی بر می آیند. چرا نمی گذارند مردم چهره واقعی آیت الله هاشمی را بشناسند و تاریخ را تحریف می کنند. این رفتار از نخبه کشی هم بدتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟