کوچ 5 روستا به محل زندگی گاندوها برای دسترسی به آب / بیمارستان چابهار گفت امیرحمزه میمیرد، بردند کراچی

گاندو - امیرحمزه | گاندو یا تمساح ایرانی، نوعی کروکودیل گوشه گیر است که در فصل زادآوری تهاجمی می شود. این فصل از اردیبهشت هر سال شروع می شود تا پایان شهریور ادامه دارد. از آنجا که روستائیان مانند اهالی هوت گت شهرستان دشتیاری، برای تامین آب مورد نیاز خود، تردد مداوم به رودخانه دارند، احتمال چنین حملاتی در فصل زادآوری گاندوها بالا می رود.امیرحمزه نیز مانند زکریا، علیرضا و حوا از اهالی همان نقطه ای است که حملات گاندوها سابقه داشته است.

کوچ 5 روستا به محل زندگی گاندوها برای دسترسی به آب 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، جعفر خسروی، از فعالان حوزه اجتماعی و از اهالی سیستان و بلوچستان، در خصوص حادثه ای که برای امیرحمزه رخ داد، گفت: من با یکی از آشنایان خانواده ی امیرحمزه ، در خصوص حمله گاندو به فرزندشان صحبت کردم. امیر حمزه در همان روستایی حادثه دیده است که بارها حمله گاندو به انسان را شاهد بودیم. مسئله این روستا و چهار روستای همجوار آنها آب است و به خاطر دسترسی به آب نیازمند ارتباط با رودخانه ای هستند. همان رودی که گاندوها نیز در آن سکونت دارند. نکته مهم این است که این 5 روستا به خاطر دسترسی به آب، مجبور شدند به 300 متری رودخانه کوچ کنند.

امیرحمزه قربانی نمی شد اگر فقط یک انشعاب آب بود

90449

وی افزود: تردد اهالی روستا به رودخانه تنها برای برداشت اب است. رودخانه ای که بالای سد پیشین واقع شده است. پیشتر به آنها وعده داده شده بود که برای تامین آب شرب شان لوله کشی صورت خواهد گرفت که تاکنون صورت نگرفته است. در واقع از این رودخانه به شهر چابهار لوله کشی آب صورت گرفته است اما هیچ انشعابی به روستایی که امیر حمزه در آن زندگی می کند و چهار روستای مجاور آن داده نشده است. شاید عرضه یک انشعاب به آن روستاها از چنین حوادثی به کل جلئوگیری می کرد.

بیمارستان امام علی چابهار گفت بود امیرحمزه فوت می کند

بعد از امیرحمزه موزرد حمله گاندو قرار می گیرد، او را به بیمارستان امام علی چابهار منتقل می کنند. اما کودک جراحات زیادی از ناحیه دست دیده بود و همچنین بخشی از روده های پاره شده بود. مجموعه بیمارستان به خانواده کودک می گویند که امیدی نیست و به احتمال زیاد امیرحمزه فوت خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: خانواده با شنیدن این جواب به عنوان تلاش آخر امیرحمزه را از مرز رسمی ریندان و بطور قانونی به کراچی پاکستان می برند. که درمان آنجا هم پاسخ نمی دهد و دست کودک قطع می شود. 

خسروی گت: مردم بومی ارذزش بسیاری برای گاندو قائل هستند. حتی یکی از پدرانی که کودکش قربانی حمله گاندوها شده بود، هنوز برای گاندوها غذا ( گوشت مرغ) می خرد و به آنها می دهد. در واقع گاندو و مردم بومی زندگی مسالمت امیزی دارند، آنها می دانند که در فصل زادآوری چگونه با گاندو ارتباط برقرار کنند. نزدیگی آنها به رودخانه برای تهیه آب است. حتی فقط یک انشعاب آب می توانست مانع تمام این حوادث شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟