تشدید بحران در صورت عادی‌انگاری شرایط کرونا / تاثیر واکسن کرونا آکسفورد سه ماهه گزارش شد

واکسن / محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری روز خبرنگار گفت: توجه لازم برای پیگیری از وقوع پیک دوم انجام نشد، صرفا با تعارف نمی‌توان بحران را مدیریت کرد، هر یکی از افراد که جان خود را از دست بدهند یک خانواده از بین می‌رود، یکی از طلم‌ها و جنایات تحریم آمریکا تحریم امکانات و تجهیزات سلامت مردم بود، این ظلم به مردم ایران نیست ظلم به بشریت است چون ویروس مرز نمی‌شناسد.

به گزارش رکنا، ظفرقندی گفت: هرجا کادر درمان و مردم و پیشتیبانان نظام سلامت سست شدند عقب افتادیم، اگر همه قوانین به کمک نیایند، مدیریت بیماری دشوار است. در برحه‌ای از زمان به قدری بیماران کرونا زیاد بودند که پزشک ما نیز درگیر شده بود و پزشک بیهوشی در آی سی یو وجود نداشت. هرسال ۳هزار رزیدنت درحال فارغ‌التحصیلی هستند که با تدابیر لازم زودتر توزیع می‌شوند تا در پیک بعدی دچار مشکل نشویم.

قیمت 120 دلاری واکسن آکسفورد

وی با بیان اینکه دانشگاه آکسفورد واکسن تولیدی خود را با مبلغ ۱۲۰ دلار پیش فروش کرده است گفت: تامین ان برای مردم سهل‌الوصول نیست و شواهد نشان می‌دهد اثر آن کمتر از سه ماه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: اگر مردم رعایت نکنند و عادی سازی صورت گیرد بحران تشدید می‌شود، آگاه‌سازی کار رسانه‌ای است و کنترل و مدیریت کار مسوولان است، باید به مردم هشدار داد و رسانه‌ها باید این وقایع مهم و سرمایه‌های اجتماعی را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع بیش از زمان جنگ فداکاری می‌شود، یک خانم پزشک جراح پلاستیک ما به عنوان پزشک عمومی مشغول به کار شده که همه اعضای خانواده و خودش به بیماری مبتلا شدند، این‌ها فداکاری است که باید ثبت شوند.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: این صحنه‌ها برای مردم و ملت باید باقی بماند، همه باید کمک کنند و هرکس مسوولیت اجتماعی خود را بر عهده بگیرد تا از بحران عبور کنیم.

ظفرقندی افزود: وقتی رییس جمهور اعلام کرد که مدارس باز می‌شود سازمان نظام پزشکی این موضوع را پیگیری کرد و‌‌ جلوی این کار گرفته شد. سازمان نظام پزشکی موضوع سلامت مردم را پیگیری می‌کند و در خصوص بازگشایی‌ها واکنش‌ و پیگیری‌های لازم را داشته است.

وی در واکنش به توقیف یکی از روزنامه‌ها گفت: اگر در شرایط جنگی مطلبی را عنوان کنند یکی از همکاران زحمتکش ما هم درخصوص دارویی ادعاهایی داشت که بعد مشخص شد این دارو در ازمایشات نتیجه درستی نداشته است لذا نباید در شرایط بحران هر مسئله غیر واقعی و غیر منطقی بیان کرد.

حفاظت ها 100 درصد نیست

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های ما حفاظت‌ها به خوبی انجام می‌شود و این حفاظت‌ها ۱۰۰درصد بازدارنده نیست این موضوع در تمام دنیا صادق است و‌در رفت و آمدهای روزانه پزشکان ممکن است پزشک به بیمار مبتلا شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در مورد داروی رمدسیویر ارقام‌ بالای ۴۰هزار مورد در 30 تا 40 کشور در اروپا و ایران ارزیابی شده و پس از اعلام نتیحه مثبت به پروتکل و فارماکوپه وارد شد، در حال حاضر واردات این دارو افزایش یافته و تولید و توزیع داروی ایرانی از هفته بعد آغاز می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟