تبعیض غیرقانونی در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / مشاغل زیان آور بچه یتیم حساب شدند!

این اقدام درحالی رخ داد که هیچکدام از مدیران تامین اجتماعی در هیچ مصاحبه ای به این تبعیض غیر قانونی اشاره نکرده بودند و کاملا چراغ خاموش رفتار کرده بودند.

بی قانونی در همسان سازی حقوق ها

درواقع بازنشستگانی که هم با شرایط زیان آور کار کرده اند و هم با حقوق های ناکافی بازنشسته شده اند در این طرح پر از تبعیض و غیر قانونی با قوانین داخلی تامین اجتماعی که مصوب هیچ ارگان قانون گذاری را ندارد از یک میلیون تا 3 میلیون تومان متضرر شده اند.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور از عدم توجه به سابقه سختی کار در محاسبات همسان‌سازی انتقاد دارند.

بازنشستگان / پس از صدور فیش‌های متناسب‌سازی توسط سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان از نحوه محاسبه همسان‌سازی انتقاد کردند؛ به خصوص بازنشستگان سخت و زیان‌آور که سابقه سختی کار آنها در همسان‌سازی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش رکنا، یکی از این بازنشستگان می‌گوید: من به خاطر سختی و زیان‌آور بودن شغلم، ۳۴ روز حقوق می‌گیرم اما در همسان‌سازی ۲۰ روز در نظر گرفته شده است یعنی سابقه سختی کار را به هیچ‌وجه در نظر نگرفته‌اند. این مساله باعث شده که حدود یک میلیون تومان از آنچه باید، کمتر دریافتی داشته باشم.

ضرر یک میلیون تومانی بازنشستگان مشاغل زیان آور

این بازنشسته از مراجعات مکرر به کانون‌های بازنشستگی و همچنین سازمان تامین اجتماعی خبر می‌دهد و می‌گوید: به من گفته بودند تفاوت مساله نهایت صد یا دویست هزار تومان است اما حالا که فیش‌ها صادر شده، فهمیدم حدود یک میلیون تومان متضرر شده‌ام.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور که عموماً در کارگاه‌های بسیار پرخطر و دشوار از قبیل معادن مشغول به کار بوده‌اند؛ از رویه موجود انتقاد بسیار دارند. این بازنشستگان معتقدند اتفاقی که افتاده، آنها را از حقوق ابتدایی خود محروم ساخته است؛ سالها کار دشوار در معادن یا یک کارگاه سخت و بعد، نایده گرفته شدن این سابقه.

آنها می‌گویند: بعد از سالها کار سخت نباید سازمان تامین اجتماعی حق و حقوق ما را پایمال سازد؛ این عادلانه نیست.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟