چین تزریق انسولین بدون سوزن را ترویج می‌دهد

انسولین / به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، دستورالعمل تزریق بدون سوزن انسولین که توسط کمیته دیابت انجمن پرستاران چین تهیه شده به تازگی در پکن منتشر شده است. تحقیقات نشان داده است که تزریق انسولین بدون سوزن در مقایسه با روش سنتی تزریق انسولین به دوز کمتری دارو نیاز دارد.

به گزارش رکنا، جی لینونگ استاد دانشگاه «پکینگ» در چین گفت: تزریق بدون سوزن انسولین، ویژگی های منحصر به فرد زیر پوستی ناشی ازتزریق بدون سوزن انسولین، باعث شده است که سطح قند خون ناشتای بیماران ثابت بماند.

انسولین، از بی خطرترین درمان ها

انسولین یکی از بی خطرترین درمان های بالینی برای دیابت بوده و در حال حاضر توسط سوزن تزریق می شود. طبق پروتکل های درمانی موجود، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، حداقل روزانه به دو دوز انسولین و بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ حداقل به چهار دوز انسولین نیاز دارند.

تزریق انسولین با سوزن اغلب ناراحت کننده است و بیماران را رنج می دهد. همچنین استفاده طولانی مدت از سوزن می تواند باعث ایجاد چربی زیر پوستی (تشکیل سلول چربی) شود که به کاهش راندمان جذب انسولین و از دست دادن کنترل قند خون منجر می شود.

اما در روش جدید تزریق بدون سوزن انسولین، این داروی مایع با فشار فوری و زیاد از طریق سوراخ دستگاهی که قطر آن کمتر از ۰.۱۴ میلی متر است به زیر لایه بسیار نازکی از پوست وارد می شود. سپس داروی مایع در اپیدرم و غشای میانی پوست نفوذ کرده و در عمق مطلوب جذب، به بافت زیر جلدی می رسد.

اکنون صدها بیمارستان در سراسر چین از تزریق بدون سوزن انسولین استفاده می کنند. محققان می گویند دستگاه تزریق بدون سوزن انسولین نیز مانند تزریق سنتی انسولین، توسط خود بیماران در خانه قابل استفاده است. این دستگاه چهار هزار و ۳۸۰ یوانی (حدود ۶۲۹ دلار آمریکا) طول عمری تا ۶ سال دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟