زندانیان مهریه و نفقه تا عید غدیر آزاد می‌شوند

زندانیان مهریه و نفقه / مصطفی کیشانی در نشست مشترک خود با مدیرعامل ستاد دیه، روسا و مددکاران زندان‌های هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون ۲۱ زندانی مهریه و نفقه با بدهی۲۸۷ میلیارد ریال در زندان‌های استان بسر می‌برند که با همت سازمان زندان‌ها و مشارکت بنیاد مستضعفان ۱۲ نفر از این افراد را با بدهی بالغ بر ۱۹۱ میلیارد ریال از بند حبس رهایی خواهند یافت.

به گزارش رکنا، مدیرکل زندان‌های هرمزگان با بیان این که ۹ نفر از این افراد نیز از طریق تقسیط بدهی و حمایت نیکوکاران آزاد خواهند شد، افزود: طبق تاکید رییس سازمان و اولویت‌های ستاد دیه آن دسته از افراد که با جرائم غیرعمد وارد زندان می‌شوند، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به پرونده آن‌ها رسیدگی شده و در صورت احراز صلاحیت بعد از ارایه معاضدت‌های لازم جهت مساعدت به نهاد حمایتی مربوطه معرفی شوند.

وی با تقدیر از همیاری شخصیت‌های حقیق و حقوقی در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها گفت: ماندگاری زندانیان دیه و بدهکاران مربوط به جرائم غیرعمد باید به حداقل ممکن برسند که این مهم نیازمند تعامل بیشتر سازمان زندان‌ها، ستاد دیه و مراجع قضایی است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان بیان کرد: مددکاران زندان‌ها باید با جدیت مشکلات و موانع پرونده‌ زندانیان جرائم غیرعمد را پیگیری و مقدمات آزادی این دست از محبوسان را در شمار اولویت‌های کاری خود تعریف نمایند.

28 زندانی با بدهی 10 میلیاردی آزاد شدند

عضو هیات امناء ستاد دیه هرمزگان ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه امسال تعداد ۲۸ زندانی غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال از سطح زندان‌های استان هرمزگان آزاد شده‌اند که با این میزان از همکاری امیدواریم در قبال 74 زندانی فعلی نیز همین رویه حمایتی برقرار باشد.

وی اعلام کرد: ستاد دیه هرمزگان از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۸۱ تا ابتدای سال جاری با کمک‌ خیرین خداجو توانسته است زمینه آزادی سه هزار و ۸۸ زندانی نیازمند را با بدهی نزدیک به 3 هزار میلیارد ریال از بند زندان‌ آزاد و به آغوش پر مهر خانواده‌ بازگرداند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟