دکتر مهدی طالب درگذشت

به گزارش رکنا ، دکتر سید مهدی اعتمادی فرد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: دکتر مهدی طالب یکی از اساتید پیشگام پیشکسوت و بازنشسته دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران صبح امروز در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

وی در ادامه تصریح کرد: دکتر طالب چندی پیش در یکی از بیمارستانهای تهران بستری بود و متاسفانه امروز دار فانی را وداع گفت.

دکتر اعتمادی فر در پایان خاطرنشان کرد: دکتر طالب تالیفات متعددی در حوزه های علمی علوم اجتماعی از خود به جا گذاشت و دانشجویان زیادی را در حوزه‌های مختلف تربیت نموده که بسیاری از این دانشجویان در دانشگاه‌های کشور به عنوان عضو هیات علمی مشغول ارائه خدمت هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر طالب، متولد سال ۱۳۲۴ نهاوند بود و مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه میرال فرانسه و نیز در رشته جغرافیای انسانی از دانشگاه دانیل فوشه-میرال تولوز فرانسه و دکتری خود را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه میرال فرانسه اخذ نمود.

وی پس از بازگشت به ایران با وجود تمام مسئولیت هایی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،وزارت مسکن و شهرسازی و غیره داشت، هیچ گاه سنگر دانشگاه را ترک نکرد وبه مدت ۴۵ سال و تا واپسین روزهای عمر، درب اتاقش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به روی دانشجویان باز بود و نقش بی بدیلی در پیشرفت رشته جامعه شناسی روستایی و توسعه روستایی ایران داشت.

از شاخصه های بارز این استاد پیشکسوت می توان این نکته اشاره کرد که او جامعه شناسی بود ایرانی، و مسائل اجتماعی ایران را دغدغه مندانه مطرح و به دنبال حل آن بود و خصوصا در حوزه مسائل روستایی و توسعه روستایی این نکته نمایان تر بود.

بالغ بر ۴۰ جلد کتاب از او در زمینه های جامعه شناسی، جامعه شناسی روستایی و تامین اجتماعی به یادگار مانده است و بسیاری از کتاب های ایشان سرفصل دانشگاهی است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 590481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟