در کهگیلویه و بویراحمد قرمز کرونایی، خانه بهداشت کم ، تخت های بیمارستانی پر

کرونا / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا؛ پس از افزایش آمار کرونا در ایران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم گرفت مناطق قرمز را اعلام کند. نام استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این لیست قرار گرفته است.

شجاعت پیروزه، رئیس هیئت موسسان مجامع استای سازمان های مردم نهاد جوانان در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: چند دلیل وجود دارد که استان کهگیلویه و بویراحمد جزو مناطق قرمز قرار گرفته است. امکانات بهداشتی در این استان بسیار ضعیف است. در مرکز استان امکانات بهتر است و در شهرستان ها و روستاها این امکانات بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به این که شاید به دلیل مجهز بودن است که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابتلای به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن کمتر است، افزود: شهرستان ها مانند گچساران و... با مشکل تجهیزات بیمارستانی روبرو هستند. استان کهگیلویه و بویراحمد بین 4استان گرم بوشهر، بندرعباس، فارس و خوزستان قرار دارد و مسافر زیادی وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود. این مسافران باعث افزایش آمارها می شود.

این فعال مدنی با بیان این که مردم از این منطقه از لحاظ عاطفی به یکدیگر وابسته هستند، گفت: یکی از دلایل افزایش این است که مردم در برخی مراسم ها شرکت می کنند و در مراسم های این استان کمتر از هزار نفر شرکت نمی کنند. با وجود آن که در مورد رعایت توصیه های بهداشتی تاکید می کنند اما مردم رعایت نمی کنند.

تخت های بیمارستانی پر است

پیروزه تاکید کرد: مرکز استان سه بیمارستان دولتی دارد و یکی از آنها مخصوص بیماران کرونایی است. تخت های بیمارستان ها پر شده است و تختی برای پذیرش بیمار وجود ندارد. به ویژه در بخش آی. سی. یو تخت خالی وجود ندارد. بیمارانی که حالشان بسیار حاد باشد او را روی تخت های راهرو پذیرش می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت نفت موظف است بودجه ای به مناطق نفت خیز تخصیص دهد، این بودجه به گچساران اختصاص یافته یا خیر؟ گفت: درست است که گچساران منطقه ای نفت خیز محسوب می شود اما اگر وزارت نفت بودجه ای به آن اختصاص داده بود، قابل مشاهده بود. هر کسی کار خود را در این استان انجام می دهد.

پیروزه با اشاره به فعالیت خانه بهداشت ها تاکید کرد: تعداد خانه بهداشت ها هیچ فرقی نکرده است. تجهیزات آن تغییر نکرده اما نیروهای مرکز سلامت کمی افزایش یافته است. اما مرکز بهداشتی اضافه نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟