ترخیص زودهنگام بیماران کرونا قبل از بهبودی کامل / کمبود تجهیزات حفاظتی برای کادر پزشکی

کرونا/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ایلام از جمله استان هایی است که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو مناطق قرمز اعلام شده و ابتلا به کووید-19در این استان افزایش یافته است. مهدی خاندل، فعال مدنی در ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره افزایش مبتلایان کووید-19 تاکید کرد: به نظر من افزایش ابتلا به کرونا بیشتر ریشه فرهنگی و اقتصادی دارد.

مردم اعتقاد به وجود کرونا ندارند

وی افزود: قشری از مردم که در استان ایلام زندگی می کنند، اعتقادی به وجود کرونا ندارند. شاید باور نکردنی باشد اما بسیاری از مردم در این استان می گویند که بیماری کرونا یک شایعه است و امکان ندارد چنین بیماری وجود داشته باشد.

مهدی خاندل در ادامه گفت: برخی هم در استان ایلام معتقدند بدن های قوی دارند و در منطقه ای زندگی می کنند که امکان ندارد به بیماری کرونا مبتلا شوند.

ضعیف شدن مردم ایلام در سال 98 و 99

این فعال مدنی افزود: برخی نیز در استان ایلام زندگی می کنند که در سال 98 و 99 از نظر اقتصادی ضعیف شدند و امکان رعایت کردن توصیه های بهداشتی برای آنها میسر نیست. قشر کارگر و ضعیف جامعه نمی تواند وسایل بهداشتی را تهیه کند ولی باید حتما از خانه بیرون بیاید و دنبال کار بگردد.

بیمارستان های ایلام جای پذیرش بیماران را ندارد

خاندل با اشاره به این که دو بیمارستان مصطفی خمینی و امام خمینی (ره) برای کرونا تجهیز شده است، تاکید کرد: البته بیمارستان مرجع مصطفی خمینی است و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان امام خمینی (ره) ارجاع می شوند. در حال حاضر بیمارستان ها پر شده است. بیماران پذیرش نمی شوند مگر آن که بدحال باشند. بعضی از بیماران که هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده اند ترخیص می کنند تا جا برای بیماران دیگر باز شود. اما بیشتر مشکل استان در پیشگیری و فرهنگی است.

شلوغی بیمارستان ها بر کادر پزشکی تحمیل می شود

مهدی خاندل در پایان افزود: پرستاران و پزشکان گلایه دارند از کمبود امکانات و تجهیزات حفاظتی مانند دستکش و ماسک و... اینطور که شنیده ام تجهیزات حفاظتی سهمیه بندی شده و به اندازه کافی در اختیارشان قرار نمی گیرد. از سوی دیگر به دلیل شلوغی بیمارستان شیفت های سنگینی را تحمل می کنند و تحت فشار زیادی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟