هزینه درمان بیماران کرونایی بیش از  126 میلیون تومان ؟ / پاسخ سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، با مطرح شدن این ادعا از سوی برخی از خانواده ای بیماران کرونایی این سوالات مطرح می شود که چند درصد مردم ایران قادر هستند که چنین هزینه درمانی را پرداخت کنند؟ این میزان هزینه چه تاثیری بر افزایش آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در ایران خواهد داشت ؟ مهمتر از همه اینکه اعلام شده بود بیماران کرونایی که در بیمارستان ها بستری می شوند درمان رایگان خواهند داشت ، پس این ادعای خانواده ها چه معنایی دارد؟ سخنگوی وزارت بهداشت به سوالات پاسخ داد.

فقط 10 درصد هزینه درمان را بیماران کرونایی پرداخت می کنند

سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت در این خصوص به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت : اگر بیمار بیمه داشته باشد، ۹۰ درصد هزینه‌های درمان و داروی او در بیمارستان‌های دولتی توسط بیمه‌ها پرداخت شده و فقط ۱۰ درصد هزینه توسط بیمار پرداخت می‌شود. در بیمارستان غیردولتی یا خصوصی نیز اگر فرد بیمه داشته باشد، ۹۰ درصد از تعرفه دولتی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

بیماران کرونایی که وسع مالی ندارند به مددکاری بیمارستان مراجعه کنند

وی با بیان اینکه اگر بیمار بیمه نداشته باشد، با هماهنگی سازمان بیمه سلامت برای دریافت خدمات در بیمارستان‌های دولتی، می‌تواند روی تخت بیمارستان بیمه شود افزود : ارزیابی وسع بیمار توسط وزارت رفاه در یک روز انجام می‌شود. اگر بر اساس ارزیابی وسع و دهک بندی که توسط وزارت رفاه انجام می‌شود، فرد قادر به پرداخت حق بیمه خود نباشد، به صورت رایگان بیمه خواهد شد.ضمنا اگر بیمار کرونایی حتی توان پرداخت ۱۰ درصد را هم در بیمارستان‌های دولتی نداشته باشد، می‌تواند به مددکاری بیمارستان دولتی مراجعه کند تا تخفیف دریافت کرده یا کل هزینه او رایگان شود.

میانگین درمان از 3 و نیم میلیون تومان

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید داشت :  میانگین هزینه بیمار کرونایی بستری در بخش عادی برای بیمارستان، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و بستری در بخش آی سی یو نیز حدود ۴.۵ میلیون تومان است.حالا اگر بیمار بدون بیمه به بیمارستان غیردولتی یا خصوصی مراجعه کند، هزینه درمان بر عهده بیمار است. در نتیجه بیماران کرونایی در صورتی که بیمه داشته باشند یا اگر توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان خصوصی یا غیردولتی را ندارند، باید به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار رکنا؛ خانواده بیمارانی مدعی شده بودند که برای خرید داروی رمدسیویر تا 126 میلیون تومان پرداخت کرده اند . سخنگوی وزارت بهداشت در این خصوص نیز گفت :درباره داروی رمدسیویر نیز این دارو بتازگی وارد فهرست دارویی کشور شده و یک داروی بیمارستانی است. اگر بیمار بر اساس تجویز پزشک در بیمارستان نیاز به این دارو داشته باشد، دارو در بیمارستان برای او تهیه می‌شود و اگر فرد بیمه داشته باشد، ۹۰ درصد هزینه توسط بیمه پرداخت خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 588394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟