پایگاه‌ های سنجش کلاس اول فعال هستند / حذف غربالگری گوش، دهان و دندان

آموزش و پرورش / زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران، چهارشنبه هفته گذشته در پایان جلسه با اعضای این ستاد، درخواست تعلیق‌ برخی فعالیت‌ها را ارائه کردند و از دستگاه‌های اجرایی خواستند که فعالیت‌هایشان را محدود کنند.

به گزارش رکنا، از جمله فعالیت‌هایی که ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران درخواست تعلیق آن را کرده است، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است؛ این طرح هم‌اکنون در حال اجراست البته تغییراتی در نحوه اجرای آن ایجاد شده است.

مسعود ثقفی سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: همان روز که این موضوع مطرح شد، هماهنگی‌های لازم انجام شد و آموزش و پرورش مکاتبه‌ای را با ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران داشت که پاسخ دادند اگر پروتکل‌های بهداشتی در مراکز سنجش برقرار شود و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشیم، پایگاه‌ها می‌توانند باز باشند و به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این توافق با ستاد ملی کرونای شهر تهران انجام شد، این کار ادامه پیدا کرد؛ البته تعداد مراجعه‌کنندگان برای سنجش سلامت کلاس اولی‌ها نهایتا روزانه 2 هزار نفر است که در پایگاه‌های مختلف تقسیم می‌شوند که به هر پایگاه نهایتا 20 نفر برسد و در طول روز فاصله زمانی است و پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت می‌شود و نگران خاصی نداریم.

ثقفی در پاسخ به این پرسش که «وقتی ستاد مقابله با کرونا تصمیمی می‌گیرد برای این است که تردد‌ها در شهر کاهش یابد و با اجرای این طرح، تردد افزایش می‌یابد و از سوی دیگر آقای زالی که صراحتا درخواست توقف طرح سنجش را داشتند؟»، گفت: بعد از گفت‌وگوی آقای زالی، مکاتبه انجام شد و استعلام کردیم چرا که این پایگاه‌ها محصول مشترک آموزش و پرورش و 3 دانشگاه علوم پزشکی است و همه افرادی که هستند پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر این طرح را انجام ندهیم، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان با مشکل بزرگی مواجه می‌شود چرا که اگر سنجش اولیه به لحاظ سلامت جسمانی و سایر پارامترهایی که باید آزمون گرفته شود به موقع انجام نشود، دانش‌آموزان نمی‌توانند در مدرسه ثبت‌نام کنند.

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا این طرح به تعویق نمی‌افتد، بیان کرد: فاصله زمانی تا 15 شهریور یعنی آغاز سال تحصیلی زیاد نیست و نکته دوم این است که دغدغه‌هایی که در این پایگاه‌ها ممکن بود، وجود داشته باشد را کم کردیم؛ به عنوان مثال در آزمون، معاینه گوش و دهان و دندان انجام نخواهد شد و صرفا آزمون‌های اساسی باید انجام شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟