تلاش بهزیستی برای جلوگیری از افزایش قیمت سمعک

سمعک / رئیس بهزیستی گفت: در حال تلاش هستیم تا از افزایش قیمت سمعک جلوگیری کنیم، چراکه علت این افزایش قیمت مشکلات ارزی در خرید سمعک است.

به گزارش رکنا، انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در روز جهانی افراد دارای معلولیت خواستار این بودند که برای تأمین وسایل توانبخشی معلولان ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شود، اما اخیراً وزارت بهداشت ارز دولتی برای تهیه سمعک ناشنوایان این گروه از جامعه را حذف کرده است و این اقدام مشکلات این افراد را برای تأمین سمعک چند برابر کرده است.

این اقدام وزارت بهداشت منجر به افزایش ۵ برابری سمعک و بازماندن دانش‌آموزان و دانشجویان ناشنوا از تحصیل خواهد شد. قیمت این وسیله توانبخشی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۴ تا ۲۰ میلیون تومان بود که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت آن به ۵ برابر رسیده است.

در همین خصوص وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال تلاش هستیم که این اتفاق نیفتد و از افزایش قیمت سمعک جلوگیری می‌کنیم، این افزایش قیمت به دلیل مشکلات ارزی در خرید سمعک است.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه اگر قیمت سمعک افزایش پیدا کند، کمک هزینه بهزیستی به معلولان برای خرید وسایل توانبخشی هم افزایش پیدا می‌کند؟، گفت: اگر قیمت افزایش پیدا کند، مشکلات زیادی برای پرداخت کمک هزینه سمعک خواهیم داشت، اما در تلاش هستیم که این اتفاق رقم نخورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟