3 روز بعد از  پایان قرنطینه می توان سر کار رفت / تست کرونا از کودکان چند مرتبه تکرار می شود

کووید - 19/به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این تغییر رفتار و اطلاع رسانی بسیار ریز در مورد رفتارهای ویروس کرونا باعث به وجود آمدن استرس، اضطراب و وسواس مبتلا شدن به این ویروس باعث شده که مردم تصمیم بگیرند آزمایش بدهند و این آزمایش های غیرضرور جیب بیمه ها و مردم را خالی می کند. از سوی دیگر وزارت بهداشت اعلام می کند بهترین راه برای افرادی که علائم دارند، ایزوله شدن است. اما مردم با علائم نمی توانند ایزوله شوند و خود را قرنطینه کنند چون بخش خصوصی و نیمه خصوصی این اجازه را به آنها نمی دهد. دکتر سیامک میراب سمیعی، رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت با بیان این که همه کارفرمایان توان حمایت از کارمند خود را ندارند که ریسک ابتلا به کرونا دارد، گفت: کارخانه هایی که سالن دارند، باید هزینه ای کنند که طب کار یا فرد آموزش دیده کارگران و کارمندان آنها را غربالگری کنند چرا که حتما در بین پرسنل آنها هستند کسانی که علائم کووید 19 را دارند. بسیاری از مواقع علائم کووید-19 مانند سرماخوردگی است. خیلی از مردم با اضطراب به آزمایشگاه مراجعه می کنند که علائمی دارند که متعلق به کووید-19 نیست اما علائم شان صحیح است و تست آنها منفی می شود.

آزمایش اطرافیان بیماران مثبت می شود

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد آزمایش ها منفی می شود؟ گفت: در آزمایشگاه هایی که آزمایش های غیرضرور انجام می دهند، جواب بسیاری از آزمایش ها منفی می شود. ولی اگر آزمایشگاه های رسمی باشد به دلیل آن که نمونه ها از بیمارستان ها ارسال می شود و کووید-19 توسط پزشک شخیص داده شده، جواب های بسیاری از آزمایش ها مثبت خواهد شد. حتی اطرافیان بیماران نیز آزمایش های مثبت می شود. متاسفانه هنوز بستری وجود ندارد که بگوییم استان به استان چند درصد آزمایش ها غیر ضرور و منفی بوده است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت در مورد قیمت تست ها گفت: آن تست گلوبال تشخیص آزمایشگاهی کووید-19 مبلغ 586500 تومان است. تامین اجتماعی می گوید اگر کیت ها گران نشود این مبلغ را می توان کاهش داد.

دکتر سیامک میراب سمیعی با بیان این که از این هفته سخت گیری ها انجام می شود تا به مردم آزمایشی تحمیل نشود، گفت: فقط می دانم در تهران دو آزمایشگاه که بدون مجوز فعالیت می کردند، تغزیراتی شده اند. قصد نداریم که در بحران، بحران دیگری را به وجود بیاوریم.

وی درباره تست بعد از بهبودی افزود: دو استراتژی داریم، برای بازگشت به کار افرادی که مبتلا به بیماری شده اند. اولین راهبرد آزمایش بعد از دو هفته است که اگر منفی بود به محیط کار برمی گردند. راهبرد بر علائم نیز وجود دارد. یعنی اگر علائم وجود داشته باشد 3 روز بعد از قرنطینه اگر تب نداشته باشد و علائم آن کاهش یابد می تواند بااستفاده از دستکش و ماسک و شستن دست ها می تواند به سرکار بروند.

دکتر سیامک میراب سمیعی با اشاره به این که نمونه گیری از بچه ها بسیار سخت است، تاکید کرد: اگر بچه ای به کووید مبتلا شود و اگر تست منفی شود آزمایش را تکرار می کنند و این بچه در مجموع بیماران محتمل قرار می گیرند تا از مراقبت ها محروم نشوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 585544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟