واگذاری پادگان ها با 35درصد قیمت زمین

پادگان 06/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پادگان 06 واقع در خیابان پاسداران تهران، یکی از گران ترین خیابان ها قرار دارد. اما ارتش با شرط و شروط این پادگان را به شهر و شهروندان واگذار می کند. شرطی که می تواند سود بسیاری را نسیب ارتش می کند. این در حالی است که زهرا نژاد بهرام، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری و عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران یکی از افرادی است که از طرح بوستان شدن پادگان 06 حمایت کرده و در گفتگو با سایت دیده بان ایران اعلام کرد: در قانون پادگان‌ها به صراحت آمده است که شکل تغییر وضعیت باید ۷۰ به ۳۰ باشد که در پادگان ۰۶ نیز به همین روش عمل شد. قانون پادگان‌ها در تمام مناطق ۲۲ گانه به یک شکل است. تا کنون برای قانون پادگان ها از شورای شهر مجوز گرفته نشده و در این مورد نظرات دو کمیسیون تخصصی اخذ شده است.

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به این که این خبر توسط اطرافیان نژادبهرام تکذیب شده است، گفت: به نظر می رسد نظر دیگران به نام ایشان مطرح شده است. با این وجود در قانون واگذاری پادگان ها نص صریح یا غیر صریحی دال بر قاعده 70 _30 وجود ندارد. در این قانون صرفا تصریح شده است که قیمت زمین مورد واگذاری معادل 35 درصد قیمت زمین های همجوار تفکیک شده است.

حق شناس تاکید کرد: به علاوه مطابق قانون شهردار مکلف است در معاملات بالاتر از حد متوسط و بیشتر از سقف مجاز در اختیار شهردار طی لایحه ای مصوبه شورای شهر را اخذ نماید. لذا طرح برخی مباحث انحرافی تاثیری در اصل قانون و الزامات آن نخواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟