شفاپور : خط دوم مبارزه با کرونا، طراحان لباس بودند / تلاش برای استاندارد سازی طراحی لباس

طراحی لباس / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، گردهمایی سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با طراحان و فعالان حوزه مد و لباس، دوشنبه 26 خرداد سال جاری، در فرهنگسرای آسمان برگزار شد.

سیده مرضیه شفاپور

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت:سعی داریم در راستای طراحی لباس استاندارد سازی کنیم. متاسفانه تلاش طراحان ما با فقدان رعایت استانداردها نادیده گرفته می شدند. امیدواریم به این وسیله بتوانیم خبرهای خوبی را در طراحی لباس کشور شاهد باشیم.

وی افزود: در ایام کرونا، طراحان و تولید کنندگان لباس، پس از پزشکان خط دوم مقابله با بیماری بودند. مشکلات زیادی در برگزاری برنامه های ما پیش آمد. اما تولیدکنندگان ما کارگاه های خود را تغییر کاربری دادند و به تولید لباس و گان پزشکی پرداختند. این اقدام با همکاری شورای عالی طراحان شکل گرفت.

تلاش ارتباط بیشتر با سینما و تلویزیون در طراحی لباس

دبیر ساماندهی مد و لباس کشور گفت: تلاش می کنیم ارتباط بیشتری با سینما و تلویزیون داشته باشیم. بسیار پسندیده است که پوشش بازیگران در فیلم های ما توسط طراحان تولید شود.

شناخت ذائقه نسل جدید بسیار مهم

شفاپور گفت: کارگروه ساماندهی پوشاک، بحثی تازه در کشور است. این کارگروه حدود نه سال است که شروع به کار کرده است، بنابراین راه بسیار درازی را داریم تا به هدف خود برسیم. ما باید به سمتی حرکت کنیم که ذائقه مردم را بشناسیم. بویژه شناخت ذائقه نسل جدید خیلی مهم است، زیرا عمده جوانان ما پیرو طراحی های غربی هستند.

وی بیان کرد: این گردهمایی با همین منظور برگزار شده است. این کارگروه و گردهمایی برای کشف این ذائقه و حرکت به سمت اهدافی که ذکر شد تشکیل شده است.

شفاپور افزود: طراحان ما، با توجه به اینکه خود ایرانی هستند و به قوانین ما اشراف دارند، باید این ذائقه ایرانی و اسلامی را پررنگ کنند. لازم است طرح ها ایرانی باشد و ما مطمئن هستیم که این هدف به زودی حاصل خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 577265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟