سیاستمداران، متخلفان درجه 2 لواسان / تخلف پنهان غیر مشهورها در لواسانات

ویلا سازی در لواسان / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، لواسان یکی از شهرستان های خوش آب و هوایی است که تا چند سال پیش آنقدر معروف نبود اما ویلاهایی سر از خاک بیرون آوردند و به سرعت پا گرفتند که نه حریم رود را رعایت می کنند و نه کوه می شناسند و نه حتی قبرستان رحم می کنند.

قیمت گذاری بر اساس فامیلی ساکنان محل

لواسان حالا تبدیل به یک محله بسیار لوکس شده و قیمت های خیابان به خیابان متفاوت است و بسیار پیچیده. قیمت ویلاها بستگی به افرادی که در آن خیابان زندگی می کنند دارد. علی الیحال قیمت ها از 40میلیون برای هر مترمربع شروع می شود تا 250میلیون. بگذریم از این که ویلاهای شهرک هایی مانند باستی هیلز صدها میلیارد تومان خرید و فروش می شود و شاید همین قیمت ها اجازه نمی دهد که هر کسی وارد این شهرک ها شود. شهرداری و سازمان محیط زیست هم در مقابل سازندگان این ویلاهای لاکچری قد علم نمی کند.

ویلاهای لواسان / ساخت و سازهای غیرمجاز لواسان

ویلا سازی در لواسان و خلاقانونی و نظارتی

در این میان اما قلع و قمع ویلای شبنم نعمت زاده، دختر وزیر که کارش به دادگاه هم کشید را ویترینی شد برخورد با این ساخت و سازهای غیرمجاز اما این ویترین یک ویلا بیشتر نداشت. محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس در این ساخت و سازهای غیرمجاز به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: دو مشکل در این میان وجود دارد. اول خلاءقانون، سپس خلاء نظارت است. قانون جامعیت منع بروز این پدیده ها را ندارد. از سوی دیگر همین قانون معیوب و ناقص هم درست اجرا نمی شود و نظارتی بر اجرای آن وجود ندارد.

ویلا سازی در لواسان و قانوندان های قانون شکن

عضو هیئت رئیسه مجلس  افزود: افراد قانون شکن عموما از خلاءهای قانونی مطلع بوده و آنها قانوندان هایی هستند که قانون شکن هستند. مشکل ما در ساخت و سازهای غیرمجاز از ناآگاهی نیست،  مشکل ما آگاهی از قانون است و از آدم های قانون شکن لطمه می خوریم. این افراد روی زخم هایی که وجود دارد، ارتزاق می کنند، درست مانند حشره ای که روی زخم می نشیند.

فعالان متخلف حوزه اقتصاد ، اسم شان هیچگاه مطرح نمی شود

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که مناسبات سیاست در عدم برخورد با این افراد تاثیر دارد؟ تاکید کرد: اعتقاد دارم با افراد مشهور بیشتر برخورد می شود. کسانی که در عرصه سیاست، فرهنگ و هنر تخلف کنند زود به جامعه معرفی می شوند. اما آنهایی که صرفا در حوزه اقتصاد فعال و دنبال منفعت اقتصادی هستند اسم شان هیچگاه مطرح نمی شود.تخلفات سلبریتی ها، ورزشکارها، سیاسیون و اطرافیانشان بیشتر مطرح می شود و نمی توان گفت که شهرت برایشان مصونیت به وجود آوده است. با ابزارهای جمعی و فضای مجازی افراد مشهور بیشتر معرفی می شوند و عده ای از این خلا استفاده می کنند و منفعت اقتصادی خود را می برند. آنها سود بسیاری می برند و استانداردها و قواعد جامعه را جا به جا می کنند.

افراد مشهور در خط مقدم تخلفات نیستند

محسن پیرهادی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی نزدیک به حلقه قدرت، باعث می شود تخلفات صورت گیرد؟ گفت: در سال های اخیر با نظارت عمومی این موضوعات کاهش یافته و این افراد نمی توانند به افکار عمومی پاسخگو نباشند. نمی خواهم بگویم که این افراد نمی توانند تخلف انجام دهند اما در خط قدم نیستند. خط مقدم تخلف افراد دیگری هستند اما شهرت باعث شده که این افراد نام شان مطرح و رسانه ای شود. ممکن است در دهه 60 یا 70 مسئولان و افراد ذینفوذ سودجویی بیشتری می کردند چون در آن زمان نظارت جمعی کمتری وجود داشت. با وجود نظارت عمومی این گروه و افراد مشهور احتیاط بیشتری دارند اما افراد دیگری که سود بیشتری می برند از نظارت افکار عمومی دور هستند.

سیاسیون سوژه های خوبی برای فضای مجازی

عضو هیئت رئیسه مجلس، تاکید کرد: افراد مشهور سوژه های خوبی برای رسانه ها و فضای مجازی هستند، بیشتر مطرح می شوند. اما هزار ویلای بهتر از ویلای سیاسیون و مشهور داریم که توسط افرادی که در کار ارز، سکه، ساخت و ساز، صنعت و... هستند. آنها ویلاهایی دارند که ممکن است تخلفات بیشتری داشته باشند ولی مطرح نمی شود. خلاءقانون و بیشتر از آن خلا نظارت باعث شده که با این تخلفات برخورد نشود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟