35 کرونایی در 24 ساعت گذشته در ایران جانباختند/ آمار رسمی مبتلایان به کرونا تا بیست و هفتم اردیبهشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کیانوش جهانپور- سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت ایران ، آخرین آمار مبتلایان ، بهبودیافتگان و جانباختگان از ابتلا به کروناویروس را تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه اعلام کرد.

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از دیروز تا امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد گفت : از بین مبتلایان جدید، ۳۲۵ مورد بستری و ۱۴۳۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این خبر که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند ادامه داد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.امروز بعد از ۷۰ روز، تعداد موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید.خوشبختانه تا کنون ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.۲۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور اعلام کرد : تا کنون ۶۷۲ هزار و ۶۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و این استان بیشترین میزان بستری و غربالگری را نیز دارد.

 

کدخبر: 568483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟