سیل قیمت آجر را در سبزوار نجومی کرد

به گزارش رکنا، پس از سیل اخیر در چندین روستا در شهرستان‌های سبزوار و داورزن و آغاز بازسازی مناطق سیل زده، متقاضیان کالای ساختمانی آجر با افزایش قیمت روبرو شده‌اند. افزایش تقاضای این کالا سبب شده برخی کوره‌داران قیمت را «خودسر» و غیرقانونی بالا ببرند که این امر گلایه و شکایت به حق مردم را به همراه داشته است.

افزایش قیمت «خودسر» کوره‌داران

یکی از اهالی روستای آبرود گفت: در سیل اخیر خانه من و پدرم تخریب شد و پس از مناسب شدن وضعیت تصمیم به بازسازی خانه‌ها گرفتیم.

رضا آبرودی ادامه داد: پس از مراجعه به کوره‌های آجرپزی برای خرید آجر با افزایش قیمت این کالای ساختمانی مواجه شدیم این در حالی بود که چندی پیش بنده اقدام به خرید این کالا کرده بودم و از قیمت‌های مصوب اطلاع داشتم.

وی افزود: باتوجه به اینکه بسیاری از خانه‌های روستاییان در سیل اخیر تخریب شده بود و نیاز به بازسازی دارد، تقاضای آجر هم افزایش یافته است و کوره‌داران از این موقعیت سوءاستفاده کرده و قیمت را به صورت خودسر افزایش داده‌اند.

آبرودی گفت: در همین راستا شکایت خود را به اتحادیه کوره‌داران و اداره صنعت، معدن و تجارت رساندیم.

برخورد جدی با گران فروشان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: قیمت آجر افزایش پیدا نکرده است و با گران فروشان در این زمینه به صورت جدی برخورد می‌شود.

علی امیدبخش با اشاره به رسیدن گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت آجر در چند روز گذشته اظهار داشت: در راستای بحث گران‌فروشی آجر بازرسان اداره صمت به اتفاق رئیس اتحادیه کوره‌داران آجرپزی طی 2 روز متوالی از 12 کوره بازدید کردند و اگر گران‌فروشی بوده قیمت‌ها را به قیمت مصوب باز گردانده‌اند.

وی با بیان اینکه کوره‌داران باید آجر را به قیمت مصوب سال گذشته بفروشند، افزود: اگر دستورالعملی آمد که امکان افزایش قیمت را داشته باشیم درخواست‌ها را بررسی می‌کنیم اما با توجه به ابلاغیه‌ای که سال گذشته مبنی بر اینکه پس از اصلاح قیمت بنزین مقرر شد افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی ممنوع باشد، ابلاغ شد قیمت جدید نداریم.

وی ادامه داد: قیمت مصوب سال گذشته برای آجر میل هر عدد 320 تومان و آجر دور هم 280 تومان است و گران‌تر از این مبلغ گران فروشی محسوب و اگر به ما گزارش شود پرونده تشکیل می‌شود.
امیدبخش تصریح کرد: شهروندان اگر در این زمینه شاهد گران فروشی بودند می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره صمت و یا شماره‌گیری 124 شکایت خود را به کارشناسان اعلام کنند تا این موضوع بررسی شود.

رئیس اتحادیه کورداران آجر پزی سبزوار در این راستا گفت: در حال حاضر حدود 100 کوره از 130 کوره آجر پزی سبزوار فعال و آجر برای عرضه مشتریان دارند.

رباطی با تاکید به اینکه هیچ گونه کمبود آجر در شهرستان وجود ندارد، افزود: با توجه به سیل اخیر و خرابی‌هایی که برجای گذاشته چند هفته‌ای است که تقاضای آجر در منطقه افزایش یافته و این موضوع سبب شده تا برخی از کوره داران قیمت را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه صاحبان چند کوره به امید افزایش قیمت کوره‌های خود را تعطیل کرده‌اند، اظهار داشت: آخرین قیمت مصوب آجر درجه دو، 280 و قیمت درجه یک، 320 تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟