ورود آتش نشانی و اورژانس به بازار بزرگ تهران / مصوب برنامه ای برای ایمن سازی بازار

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  نکته مهمتر اینکه تهران ، مرکزیت گسترده ای دارد و کافی است که زلزله ای جدی آن را بلرزاند یا آتشی به جان بازار بیافتند آنگاه است که تا مدت ها دیگر استان ها هم دچار مشکل  تغذیه، سلامت و مسائل اداری  خواهند شد و کل کشور فلج می شود. برای بافت فرسوده بازار و ایمن سازی این نقطه از شهر چه کارهایی تاکنون صورت گرفته است ؟ اعضای شورای شهر تهران پاسخ دادند .

بهینه سازی کابل های برق بازار

علی اعطا، سخنگو شورای شهر تهران در خصوص این مطلب گفت: استانداری تهران  جلساتی را  دراین خصوص تشکیل داده است . سال قبل جلساتی تشکیل شد و اعضای شورای شهر تهران در آن شرکت داشتند. دستگاه های مختلفی در این جلسات شرکت می کنند. برای ایمن سازی بازار در برابر حریق برنامه ای مصوب و ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی بازار تهران برق و کابل های برق است. گزارشاتی در مورد ایمن سازی بازار در حوزه برق ارائه شد. اما به دلیل شیوع بیماری کرونا این جلسات کمی به وقفه افتاده است.

پیگیری مشکلات کابل های برق در بازار

زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: جلساتی به نام جلسات کمیته زیرساخت برگزار می کنیم. 4 کارگروه زیر مجموعه بازآفرینی شهری است که یکی از این زیرمجموعه ها کمیته زیرساخت است. در این جلسات به طور مداوم در مورد یکی از مناطق بافت فرسوده صحبت می کردیم. مشکلات بازار نیز از طریق استاندار تهران، کمیته زیرساخت و هیئت امنای بازار پیگیری می شود. ظرفیت هایی برای ایجاد ایستگاه خاص آتش نشانی و اورژانس برای بازار در طراحی شده است.

وی افزود: برای کابل های برق نیز برنامه بلند مدتی در اختیار دارند که هر جلسه در مورد بخشی از آن گزارش داده می شود. موضوع برق در بازار بسیار جدی است. مشکلات بازار به صورت اجرایی پیگیری می شود.

به گفته نژاد بهرام؛ کابل های فشار قوی داریم که در منطقه 15 و 16 وجود دارد که مردم در اطراف آن زندگی می کنند و ساماندهی آن از سوی کمیته زیرساخت پیگیری می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 567479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟